ANSIETAT o lo que sigui....
Mira ara mateix estic desesperada, fa més d'un any tinc insomni, he fet de tot he anat al metge dos cops i no hi ha res a fer, a part de pastilles que no em fan efecte (pastilles "naturals". Ho he provat tot.
No sé què és el què em preocupa, abans a la meva adolescència solia imaginar-me històries abans d'anar a dormir, però ara no puc, de fet l'únic que tinc ganes de pensar és en fer-me talls.
La meva psicòloga em va recomanar que em llegís un llibre, que ara l'estic llegint, i segons el llibre crec que a la nit doncs em bé ansietat, no molt greu, però em comença anar el cor a mil, i aquestes coses (he passat ansietat més greu fent exposicions, amb dificultat de respirar i aquestes coses), i avui per exemple, ara mateix són la 1:18 de la nit i quan he anat a dormir, tenia molta son, i quan he intentat dormir no he pogut, per variar..., i tinc una pressió fort al pit i el cor em va molt depressa i tinc molta gana i he començat a menjar moltes porcaries i encara en menjaria moltes més però després les voldria vomitar i ho vull fer i alhora no ho vull fer... fa més d'un any que em dura aquesta ansietat o lo que sigui a la hora d'anar a dormir i vull dormir ja! Hi ha nits que no dormo gens...
Elena Crespi

Hola, com estàs?
T'explico una mica:
Per evitar l'ansietat potser hauries d'aprendre a relaxar-te o a fer quelcom que t'ajudés a estar més tranquil·la durant la nit.
-Tècniques de relaxació: podries aprendre a relaxar-te amb tècniques de relaxació. Les pots aprendre anant a algun lloc on te n'ensenyin o buscant alguna guia per internet que t'ajudi a relaxar-te.
-Música tranquil·La: potser pots trobar música que t'ajudi a sentir-te més tranquil·la, música instrumental, lenta, el so de la natura... hi ha moltes coses que et poden ajudar a fixar-te en el que escoltes i a no estar nerviosa
-Llegir abans d'anar a dormir: això pot fer que la son arribi una mica abans
-Fer una mica d'exercici físic abans de ficar-te al llit: per ajudar-te a que el cos es cansi una mica i això ajudi a estar més a punt per la son
També é simportant intentar veure què és el que et fa estar angoixada i quines coses fan que enlloc d'ajudar-te a tranquil·litzar-te durant la nit, t'impedeixen que et relaxis. Quan tinguis localitzades aquestes coses que no t¡ajuden, que intentis deixar-les de fer.
T'envio molta energia positiva!
Bone stiu!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres