Gelosa***
Bon dia,
Doncs mira porto amb el meu novio 1any y 4meseos y durant aqueste temps hem tingut moltes discusions perque soc molt gelosa, ell no fa res que jo sapiga pero me'n paranoio i crec que em posa les banyes amb algunes noies del seu grupet o amb qualsevol noia qu abans de sortir amb mi es portaba motl bé. Sempre estic amb por de que se'n vagi amb noies i quan surt estic sempre pendent del movil, no tinc ganes de menjar, nomes vull controlar que no estigui amb elles. A vegades m'espanto i penso que tinc algun problema, pero amb altres novios mai he sigut aixi nomes amb ell. D'altres penso que es perque abans de que estigues amb mi era molt de liarse amb la primera que pasava davant seu..no vull seguir aixi perque tant ell com jo ho pasem molt malament i encara que ell em juri que no faria res amb una noia que no sigui jo..no se'm pasa. Voldira que em diguis la teva opinió i com puc deixar de ser tan gelosa/controladora/obsesiva..
Moltes gracies:)
Elena Crespi

Hola!
Com estàs? Primer de tot, gràcies per escriure'ns i per confiar en nosaltres. Esperem que estiguis tenint unes bones vacances!
Sobre els gelos: no són una bona base per una relació d'amor, al contrari. Els gelos poden acabant fent mal una relació que podria anar perfectament bé.
Sovint, la nostra gelosia és fruit de les nostres inseguretats, per tant, et recomano que valoris una mica més el que tens i a tu mateixa i que pensis una cosa:
Si el teu nòvio no volgués estar amb tu, no ho estaria. Si volgués estar embolicant-se amb d'altres noies... no voldria tenir parella.
El que pot passar és que si tens molts gelos i ell se sent controlat, això l'allunyi de tu i pugui acabar fent malbé la vostra relació.
Per tant, t'encoratjo a que li puguis comentar a ell que, de vegades et poses una mica gelosa. Ell potser t'ajudarà i t'animarà a sentir-te millor.
Intentis valorar el que realment tnes amb ell. Dius que no et dóna motius per estar gelosa... llavors, per què hauries d'estar-ho?
Que intentis veure les coses bones de la vostra relació i intentis potenciar-les! això t'ajudarà! Si tens gelos potenciaràs allò negatiu i llavors pot ser que la relació no funcioni.
Confia en ell, la confiança és la base de l'amor. Confia en tu mateixa, també.
Una abraçada i bon estiu!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres