SI US PLAU, NECESSITO AJUDA. ¿COM PUC VÈNCER LA INSEGURETAT EN EL TEMA DE L'AMOR? NO PUC DORMIR
Hola, vaig escriure al consultari fa uns mesos però no em vau contestar. Ara tot ha donat una gran volta i necessito un consell per vèncer la meva inseguretat i la por al rebuig.
Fa temps que estic enamorada d'un noi que ha vingut d'un altre institut. És un noi 'friki', amb un sentit del humor absurd com el meu, i moltes característiques molt semblants. Durant menys d'un mes. va sortir amb la meva amiga. Aquesta no sabia els meus sentiments, ja que jo li ho ocultava per no privar-li de la seva felicitat. Actualment, ja no són res ja fa un temps, ell la va deixar, suposo que perquè no tenien RES en comú. Fa unes setmanes, jo he estat sortint amb ell per donar unes voltes ja que som força amics, i en una tarda li vaig donar un petó, ell me'l va retornar, i no vaig poder parlar i me'n vaig anar, no li vaig dir res del que sentia. Vam quedar un altre cop per donar-li disculpes i la nostra relació com a amistat ara és més forta, i ens parlem més. La meva amiga es va enterar i va creure que estàvem junts i un amic meu li va haver de dir que jo sentia coses per ell des de que el vaig conèixer. Ella, amb un altre novio actualment, després d'insultar-me i de dir-me que jo no sé valorar l'amistat, ja no em parla. Amb ell, he tornat a sortir, i la gent de la nostra classe creu que estem junts. A ell no li molesta gents, diu que li fa gràcia que es "menjin el coco". Quan m'intenta parlar del tema, sempre l'evito. Sóc una persona amb molt mala sort, vaig patir bullying durant la meva infància i adolescència, i sóc molt insegura. L'altre dia, per xat, em va dir que la gent li pregunta qui li mola (per lo del rumor que jo estic amb ell i blabla), i que només ho sap un amic seu. Li vaig canviar de tema. I unes hores més tard, va tornar a mencionar-ho dient "antes te he dicho una cosa y no has preguntado, pensaba que lo ibas a hacer pero no, ale a pensar, con cariño :3". La meva intuïció femenina em diu que potser sóc jo. Però sóc tan insegura que no m'ho puc creure. No sé què fer.
InterPersonal

Hola smilecatchers! Sóc l'ELI Aulet. Psicòloga d'Interpersonal . Entenc que et puguis sentir insegura...en el tema de l'amor la inseguretat molts cops sorgeix. El que pots fer per disminuir aquesta ansietat és primer de tot no donar masses voltes al tema i deixar que els coses passin!! A vegades la inseguretat aparèix per a que volem controlar masses coses i ens impacientem i el que cal és deixar que tot vagi surgint, sense forçar, anar observant.
Per fer-ho et diria que va molt bé centrar-te ne les teves coses: projectes, amics i amigues, hobbies, esports, etc... Aquesta és al formula! Tenir la vida ocupada a diferents nivells (amistat, hobbies, família,etc).
També va molt bé escriure el que et passa pel cap. Deixar-ho a un papaer fa que ens ho traguem de sobre i poguem restar-li importància.
Un altra tema és que posis a un paper tot allò positiu que tens. Entenc que el tema del bullying t'hagi afectat, eprò ara depèn de tu tirar endavant id eixar això enrera. Tens moltes virtuts i ées hora que comencis a fer un treball per veure'les. Tots apssem males èpoques i tots tenim eld ret i la responsabilitat de sobrepassar-les.
Endavant!
Eli AUlet www.interpersonalc.at