-COM ELS HI DIC..?
Hola, porto molt de temps menjant-me el cap per aquests motius: primer de tot dir que sóc una noia, i de l'altre acera. Doncs resulta que fa un mesos vaig conèixer a una noia i m'he acabat enamorant d'ella, m'agrada molt, hem passo el dia pensant en ella i m'agradaria que ho sapigués pero soc molt tímida i força negativa i hem costa molt fer el primer pas, no sé que fer. I l'altre motiu es que m'agradaría explicar-lis als meus pares que soc lesbi però, al igual, tampoc se com fer-ho, hem costa molt parlar d'aquest temes amb ells. ¿Que puc fer?
Elena Crespi

Hola Sadness, com vas?
Doncs sobre la noia. Primer de tot: no sé si saps si ella és lesbiana o no, crec que pot ser important. I tampoc sé si hi tens molta relació o no, si sou amigues o només conegudes, si teniu confiança o no. De vegades ens fa por explicar els nostres sentiments a la persona que ens agrada per si ens rebutja... però és el perill que hi ha. També ens pot costar per vergonya, i no t'ha de fer vegonya sentir el que sents perquè totes tenim sentiments, siguin o no correspostos. Per tant, si decideixes dir-li alguna cosa, el primer de tot que hauries de fer és normalitzar el que sents i explicar-li tal qual ho sentis. També has d'estar disposada a que et digui que no... o a que et digui que si!
I sobre els teus pares: per sort cada vegada els pares entenen més que una filla pot ser hetero o homo... encara costa però cada vegada és més fàcil. Primer de tot has de tenir en compte que els teus pares t'estimen, això és el més important. Segur que quan els hi dius se sorprenen i poden reaccionar millor o pitjor... però els pares també necessiten el seu temps per digerir i pair aquesta nova informació i per veure que realment no passa res de dolent i que és molt millor que els hi hagis comentat i hagis confiat en ells.
Si necessites més orientació, sempre pots buscar ajuda a llocs com el Casal Lambda on fan una feina fantàstica amb els pares per ajudar-los a acceptar que un fill o filla pot ser homosexual.
Molta sort!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat