m'autolesiono???
porfaplis no digueu qui sóc...
Hola tinc bastants dubtes sobre una cosa que em ronda pel cap crec que sóc una persona que m'autolesiono, ja ho he fet uns quants cops i em sento bé despres de fer-ho, el cas és que he estat buscant info i he trobat que la gent que ho fa ha tingut algun problema o alguna cosa similar i jo la veritat és que estic bé, tinc tot el que desitjo i sempre ho he tingut tot!!!!!
si que he de dir que la única cosa que m'ha faltat ha sigut estar malalta sempre ho he volgut estar i m'avergonyo d'aquest fet, no m'agrada.
Gràcies per tot i porfa no digueu qui sóc.
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Les autolesions són una conducta d'alt risc. Segurament si has llegit sobre aquest tema veuràs que això és la primera cosa que s'indica. És una conducta que es pot fer en moments de frustració o rabia, quan no sabme com resoldre una situació concreta, per ansietat...etc. Hi ha molts motius , no té només eprquè ser que un pateixi algun trastorn.
Tots sentim frustració a la vida. És natural que les coses no sempre surtin com volguem i a vegades hi ha qui respon a la frustració o a les equivocacions tractant-se malament a ell mateix, com és a partir d'autolesions. És com una manera de castigar-se, molt injusta, ja que a tots a vegades ens passen coses. És una manera d'evadir-se i rebaixar l'ansietat després de fer-ho (però es rebaixa l'ansietat a curt termini, ja que després pot aparèixer molta més ansietat per les conseqúències que porta a un saber que no s'està tractant justament).
Si et passa és important que averiguis en quines ocasions. Potser així detectes què passa abans de tenir aquesta "necessitat" de fer-ho. Així podras saber quan passa i per tan rpevenir-ho i aprendre altres maneres més sanes d'autoreguñlar-te i gestioanr les teves emocions.
Es tracta d'això: saber gestionar les nostres emocions. Aquest és unt reball que hem de fer tots per a creixer i madurar personalment a tots nivells. Jo et recomano que facis aquests passos i en el moment que et vinguin les `pansies intentis rebaixar l'ansietat de manera més positiva i més eficaç: fes exercici ( t'ho recomanaria com a medicina diaria ja que el teu cos et podria estar indicant que hi ha ansietat que has de rebaixar), escriu, surt de cas i fes una cosa divertida...etc. Aquestes són maneres positives de controlar la nostra ansietat. És la nostra responsabilitat tractar-nos bé i tenim tots el dret d'aprendre a autoregular-nos. Una altra opció és anar a fer unes sessions de teràpia per aprendre tècniques i estratègies epr controlar l'ansietat o malestar o substitur aquesta pràctica epr altres més positives.
Cuida't !
Eli Aulet www.interpersonal.cat