Començar nou insti AJUDA!!
Hola!! Aquest setembre començo en un nou institut i no se com fer amics, a l'altre institut que havia anat no em va anar bé amb aquest tema, tots m'insultaven per el meu fisic o s'enreien de mi perque no tenia amics o en els treballs esborraven l'ho que havia fet jo... fet que m'han cambiat d'insti, i aixo m'ha marcat i tinc por. A les nits hem costa dormir nomes en pensar aixo.
Nomes necesitu consells, ajuda plis!!! :(
InterPersonal

Hola happytime! Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal. Entenc que et puguis sentir així si has passat epr aquesta experiència. Però ara tens una nova oportunitat i te l'has de donar a tu mateixa!!! No tot es tracta del físic. No tots som guapos, prims...etc. Així que primer de tot és important que tu mateixa vegis els teves virtuts i qualitats!!! les qualitats de caire més social i emocional i d'habilitats que saps i et surten bé són els que realment funcionen per tenir relacions sanes.
Tampoc cal tenir mil amics. Però pots trobar una amnera còmode de començar-ne a fer sense pensar en coler caure bé a tothom. Això és essencial!! i t'ajudarà a anar fent proves de veure amb qui et sents bé.
Entra a l'institut sense judicis ni expectatives, t'ajudarà observar com és el grup sense jutjar. Observa com són les eprsones, amb quines creus que tens més coses en comú, les persones amables, generoses, simpàtiques...etc. Aquests són valors que afavoreixen el positivisme en les relacions i que ens sentim bé.
Llavors, vés fent passos pèr aproximar-te. Arribba a la classe amb bon humor (tots tenim la capacitat d'activar aquesta actitud), tot serà nou i tindràs preguntes a fer i coses a conèixer i et pot ajduar a aproximar-te a la gent, etc. I a poc a poc. Dóna't temps i paciència amb tu mateixa: si els primers dies et sents estranya, és natural!! a tothom li passaria!! no jutgis aquesta situació i mantén la ment oberta i observant com és cadascú!!! COm més activis aquesta actitud i menys forcis les situacions veuràs com la vida et sorpren!!
Ara relaxa't i disfruta de l'estiu!!! si penses massa el teu cap només farà que anticipis coses que no t'ajudaran i que no tenen perquè passar.
Aprofita la nova oportunitat!!! una abraçada
Eli AUlet www.interpersonal.cat