M'odio...
Hola! Tinc 15 anys i no m'agrada gens el meu cos. Medeixo 1'67 i peso 65kg, i no sé que fer per baixar de pes. Voldria pesar 10kg menys. Durant un temps vaig fer dieta i vaig passar de pesar 71kg a 65 però ja no vaig baixar més de pes. Ara que ve lestiu em voldria aprimar ja que sempre quan anem a la piscina amb les meves amigues em comparo amb elles i m'odio. Tinc panxeta i les cuixes bastant grosses. A vegades me plantejat de no menjar però esque tampoc menjo gaire i no "pico" entre hores. Que puc fer? Ara no practico cap esport però tinc ganes de fer-ne, quin em recomanaries per baixar de pes? Siusplaaaaau ajudam!
A més a més les meves amigues tenen totes un cos super bonic i per dir-ho d'alguna manera estan bones. Totes parlen del noi que els agrada i jo no ja que em fa por que li diguin que m'agrada i que a ell no li agradi jo, que deu ser lo més probable. Sovint penso que m'estic perdent coses de l'adolescencia a causa de la meva imatge.
Espero una resposta i moltiiiissimes gràcies per llegir-ho!
Mil petons adolescents <3
Sara Bujalance

Hola Ainaa99! Gràcies a tu per compartir la teva preocupació amb mi. 65 quilos estan molt bé per la teva alçada, això vol dir que estàs bé i que no necessites aprimar més. És per aquest motiu que no aprimes: perquè el teu cos no ho necessita. Però tot i que no necessitis aprimar sí que és bona idea que facis esport. Fer esport t'ajudarà a mantenir un bon pes, com el que tens, a tenir una bona salut, i a millorar autoestima i estat d'ànim. Per totes aquestes coses és bona idea fer esport. Tots són bons, així que fes l'esport que t'agradi i t'ho passis bé, aquesta és la millor manera de fer-ne. I molt important, NO et comparis amb les altres noies. Cada persona és única, diferent i especial, i aquí està la gràcia: en ser únics, no iguals. A més, totes les persones tenen dret a ser felices, respectades i estimades tinguin el físic que tinguin, així que no et faci por compartir amb elles les teves emocions, sentiments i il·lusions. Si vols explicar-lis que t'agrada un noi, fes-ho, i si no vols que ells ho sàpiga, digues a les teves amigues que guardin el secret. Si són bones amigues te'l guardaran. Valorat positivament, donat permís per equivocar-te (com tothom!), acceptat tal i com ets i rodejat de gent que et faci sentir bé: aquestes són les claus per tenir una bona autoestima i gaudir de l'adolescència. Molts petons!!