No sé què fer!
Estic farta, farta! Ha arribat un punt en que ja no se que cordills fer. Fa quasibé un any vaig començar a anar a un psicòle, tenia indicis d'anorèxia. No sé si el psicòleg va arribar a saber el perquè de la meva situació, el perquè eran i segueixen sen els meus pares. Estan tot el dia barallant-se, bé és el meu pare que no es conforma amb res, tot ens ho recrimina, sobretot a me mare. Hi ha dies que fins i tot l'ha arribat a pegar, li tinc por al meu pare. Em sento fatal amb mi mateixa, em veig molt grassa, però que molt, menjo poquíssim i tinc por que algun dia deixi de menjar del tot, sí tinc por, perquè aquest dia cada vegada està més a prop. Estic a punt de treure'm la vida, no sé què fer, ajuda'm si us plau, gràcies per tot de debò!
Elena Crespi

Alba, com estàs?
La situació que ens expliques és força delicada, gràcies per confiar en nosaltres.
Primer de tot, dir-te que és molt important que et cuidis molt a tu mateixa per tal de poder ser valenta i fer front a una situació com la que tens a casa. I cuidar-te a tu mateixa significa posar-te de protagonista de la teva vida, cuidar-te, pensar en tu, valorar què desitges, estimar-te, tenir cura de tu mateixa per així estar més forta i valenta i poder cuidar bé als que tens al voltant, a la teva mare, per exemple (que suposo que també ho deu estar passant malament). Aquest "cuidar-te a tu mateixa" també implica menjar bé i mirar de donar importància a la bona alimentació perquè és una font molt important per a nosaltres d'energia. Si menges de manera saludable el teu cos estarà millor i la teva ment també.
Dius que no saps si el psicòleg sap el per què de la teva situació però sembla que tu sí que ho saps... li has dit? De vegades, esperem que els psicòlegs endevinin allò que ens passa (i els psicòlegs no tenim aquest poder) i no els hi diem esperant a veure què ens diuen ells. Si tu saps que és això el que et fa estar malament, ajuda'l a ajudar-te, comenta-li. Digues-li que per tu és el tema més important.
Molts ànims i endavant Alba, sempre endavant!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat