la meva amiga m'utilitza?
hola! tinc 14 anys I tinc un problema, Durant aquest curs me he fet molt amiga d'una nena de la classe,i les meves millors amigues em diuen que m'utilitza I que no li faci cas, pero el probema que tinc es que a mi no m'agrada enfadarme amb la gent.
Per una part veig que m'utilitza com a plan B,pq:
1- volia q li presents una nena bastant ''popu'' q era amiga meva, I li vaig presenter i queden sense mi.
2- quan a l'hora del pati no troba a les seves amigues, s'ajunta amb el meu grup.
3- un dia estavem caminan,pq la meva mare ens esperava pq la teniem q portar a casa, es va trobar al noi que li agradava i es va quedar alla i no em va dir res tiopo: espera, o un mom. (m'en vaig anar).
4- a vegades no em diu ni hola.
hos agrairia molt que em respopnguesiu a aquest consultori pq he demanat consell a la meva mare, a les mves amigues i pf..... sou la meva ultima esperansa.
mersi
InterPersonal

Hola Barcelona,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per fer servir el consultori.
No ens expliques quin tipus de relació teniu normalment, ni si això són fets aïllats o passen sovint.
De totes maneres jo et diria que parléssis amb ella i li diguéssis clarament que això et molesta i que et sents utilitzada. Llavors... hauràs d'esperar la seva reaccció i acceptar-la. És possible que al principi s'enfadi i s'ofengui, però potser passats uns dies en podeu tornar a parlar i aclarir la situació.
O pot ser que s'enfadi molt i li costi tornar-te a parlar... però llavors ja serà problema seu, perquè tu hauràs sigut prou honesta com per dir allò que et molesta d'ella.
Sé que no és fàcil, però és molt millor tallar-ho ara amb una conversa, que no anar aguantant i desgastar la relació.
Una abraçada
www.consultajove.cat