Consulta
Hola sóc una noia que acaba de fer els 17 anys, mai m'he vist malament però fa uns mesos he perdut uns kilos (no molts) perquè va morir la meva àvia i ho estic passant molt malament. Els meus pares diuen que estic més primeta però no en excés ni res, jo em preguntava si hem podríeu dir dins de quin marge de pes hauria d'estar per veure si haig d'engreixar-me o així puc estar tranquila perquè estic sana. Tinc disset anys, sóc noia i medeixo 1,65 metres.
Sara Bujalance

Hola! Em sap greu però no et puc dir un pes orientatiu perquè el pes depèn de moltes coses: edat, genètica, alçada, estil de vida, estat de salut, activitat física.... El que sí et puc dir és que per mantenir un bon pes i, sobretot, una bona salut és necessari menjar bé: de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària) i suficient (sense quedar-te amb gana). Quan estem tristos, com ara ho estàs tu amb la mort de la teva àvia (ànims!) és normal perdre la gana, la son...i baixar una mica de pes. Per això és molt important que ara t'esforcis per continuar menjant tot i no tenir gaire gana. El fet de menjar t'ajudarà a sentir-te millor. A més, pensa que a la teva àvia no li agradaria que la teva salut es veiés perjudicada pel fet de perdre pes. I si continues tenint dubtes sobre si el teu pes està bé, ves al teu metge, ell/a et podrà si està bé o no. Molts petons i molts ànims!!