Petites coses de la vida
Hoola, et vull parlar d'una cosa que no em preocupa però m'agradaria aconseguir. Haver si em pots ajudar, a mi m'agrada moltissim el teatre i el cinema i mencantaria fer una peli un anunci però no sé quan fan els càstings ni res, no sé vull ser diferent a la resta de la gent. A part no sé quins objectius tinc a la vida, no m'he n'he marcat mai cap i nosé com fer-ho (tinc 13 anys).
-Una altra cosa...el meu caracter no el tinc definit, nose si soc bipolar,i si ho soc ho faig de broma i nosé com buscar-lo, nosé si soc divertida o graciosa...nose no sé com es el meu caracter. Em pots ajudar?
InterPersonal

Hola Danceordie! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. És molt útil que et plantegis els teus objectius a la vida. Per a definir-los t'aniria bé escriure les diferents àrees importants de la vida: família, relacions de parella i amistats, treball, educació i formació, oci, espiritualitat i salut i estat físic. En cada una d'aquestes àrees apunta què valores (creativitat, millora personal, diversió, etc). A partir d'aquí pots buscar fotos a revistes o internet del cap on t'agradaria guiar-te a cada àrea i mires d'anar-te plantejant petits obejctius per aconseguir-ho i/o mires què estàs fent ja per aconseguir-ho. T'has de definir a tu mateixa en funció del qeu vagis vivint i així també aniràs definint i reformulant els teus objectius. Ara estàs en un moment de la vida que t'apareixeran moltes novestats i portes que s'obriran. Es tracta doncs de intentar veure què treus de cada oportunitat. Així t'aniràs creant la teva pròpia vida de manera especial. Volguer ser diferent als altres és un objectiu que crea molta pressió, et recomano que primer et centris amb el que trobis que et va agradant i miris de fer accions per aconseguir allò que vols tu, sense esperar si significa ser o no millor que els altres. Comença per objectius realistes , qeu puguis anar aconseguit i deixa que la vida et sorprengui mentre vas lluitant pel que vols! És natural que en aquest moment de la vida notis que encara no saps molt bé qui ets, ara aniràs definint la teva manera de ser segons les circumtàncies amb les que et trobis, i com vas gestionant les teves reaccions i el cap on vols anar. Ara deixes de ser una nena i començaràs l'etapa d'anar-te fent adulta i en aquest moment guanyaràs molt més autoconeixement. P.D. Pel tema concret del teatre hi ha vàries agències a barcelona per fer anuncis, pots buscar-ne per internet i assessorar-te del seu funcionament i seriositat. Al mateix temps, comença a practicar teatre si és el que t'agrada, el teatre és una bona eina per divertir-se i coneix's un mateix. Segurament que per la zona on vius fan tallers o hi ha escoles de teatre. Endavant amb l'aventura. Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk:Elisabet Aulet Psicòloga