Amistat
Hola bones,
Aquest darrer curs m'he distanciat de les meves amigues a causa de problemes personals que m'han fet caure en una depressió, amb la qual vaig tenir pensaments suïcides. Les meves amigues ho sabien i n'havíem parlat més d'un cop. Elles saben moltes coses personals meves.
El divendres va acabar el curs i des d'aleshores no he tornat a veure les meves amigues perquè no em demanen per quedar. Jo sé que queden per les fotos que pengen a Instagram i veure les fotos em trenca el cor. El curs vinent totes nosaltres ens canviem d'institut perquè fins ara anàvem a una escola privada. Mai m'havia sentit tan sola. No tinc ningú per quedar. El que em preocupa més de tot això és que el curs vinent, amb els nous companys de classe, no m'uneixi amb ningú i em torni a quedar sola.
Què puc fer?
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per utilitzar el consultori.
I per què no els dius tu de quedar? intenta proposar-los algun pla, com anar al cine, o a mirar una peli a casa teva, o a la piscina... o demana'ls que t'avisin si elles queden.
A vegades hem de moure'ns nosaltres si volem que els altres ens incloguin als seus plans (elles no poden endevinar si tu ja has fet plans o no)
De moment intenta disfrutar l'estiu i de cara l'any vinent... ja veuràs com trobaràs molta gent que estarà com tu: haurà arribat a l'insitut sense conèixer ningú. Així que no pateixis, perquè segurament et trobaràs molta gent, intenta parlar amb ells i quedar per fer treballs conjunts.... estic convençuda que no et trobaràs sola! (però hi hauràs de posar de la teva part)
Una abraçada!
www.consultajove.cat
InterPersonal
Hola Mrs.Horan. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Per què no proposes de fer alguna cosa amb elles? Si durant un temps has estat una mica distanciada d'elles per les dificultats que expliques, és probable que elles pensin que seràs tu la que diguis alguna cosa quan estiguis millor, no creus? De vegades, quan passem per aquests moments "down" no tenim ganes de sortir, de quedar amb la gent, etc.i això és normal. Però si comences a trobar-te més bé, el millor per tu és que t'activis, et relacionis amb gent, comencis a buscar-te distraccions, projectes que et facin il.lusió, etc.
En relació al tema del canvi d'institut...entenc que et preocupi una mica perquè no deixa de ser un canvi i tot canvi implica una incertesa, dubtes, un període d'adaptació. Però també és una oportunitat per conèixer gent nova (que de ben segur ho faràs), per tenir experiències noves, en definitiva, per créixer i madurar. No et deixis portar pels pensaments negatius, i pensa en les coses bones que t'aportarà. No estàs sola ni ho estaràs, ja ho veuràs.
Gràcies per la teva confiança. Un petó!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat