Piromanía
Be, cuan em trobo trist, frustrat, iracund...pensar en foc em tranquilitza, casi com un orgasme, imagino el meu voltant cremant i jo sostinguent una flama entre les mans, la calor, la suor, la llum... Iunem sento be, realment be, a vegades, fins i tot, mimagino a mi mateix cremant. Es normal? De fet mai he causat un incendi, pero si he cremat mobles abandonats, daquests del carrer, i a lestiu faig fogueres. Tambe trobo sumament plaent utilitzar carioques de foc. gracies, estic preocupat
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per utilitzar el consultori.
Entenc que quan ens sentim frustrats o decebuts per alguna cosa, necessitem treure la ràbia d'alguna manera, i sembla que la teva és a través del foc. Tots tenim la nostra manera de desfogar-nos, però la teva sembla que no és la més apropiada. Mentre tot sigui en el camp de la imaginació, no hi ha cap problema, però quan ja passa al camp de la realitat....
Hauries d'intentar deixar les fogueres i de cremar aquests mobles abandonats. Pot ser molt perillós, tant per tu com per la gent que hi hagi pel voltant i crec que d'això ja n'ets conscient.
Una vegada dit això... anem a posar fil a l'agulla!
La ràbia és una emoció i com a tal l'hem d'acceptar i gestionar. És bo no acumular-la i deixar-la sortir poc a poc per evitar que tingui aquestes explosions. Com treure-la? Doncs cridant, o apretant fort les mans, o picant amb un coixí si no ens podem aguantar, o en un recinte tancat per tu sol, insultar fins a perdre la veu... llavors també és important la respiració, ja que ens ajudarà a recuperar la calma.
Finalment, si el món del foc t'atrau, pots apuntar-te en algun grup de diables o de correfoc on puguis aprendre a controlar el foc i a disfrutar-lo.
Si necessites més suport ens pots trobar a www.interpersonal.cat
Una abraçada
www.consultajove.cat