Depressió, com els hi dic als pares?
Hola, tinc 14 anys, als 10 anys vaig començar a pensar en suicidarme, perque vale que hem perdria molts moments bons, pero crec que val la pena per tal de no sufrir. Vaig deixar de pensar en aixo pero ara fa uns 2 mesos m'ha tornat al cap i cada dia hi penso. A més s'ha juntat amb altres problemes y he pensat en tallarme, he arribat a tenir la "Cuchilla" a les venes pero no he tigut mai el coratge de apretar. Aquestes ultimes semanes hem sentia molt malament amb mi mateixa i per curiositat vaig entrar a una pagina de Facebook de pensaments suicides i describien perfectamen lo que jo penso i sento. Aquest mati, he fet tots els test de depressió que he trobat gratis per internet i tots m'han donat: uns greu i en uns altres entre moderat i greu. Que haig de fer? Els hi tinc que dir als meus pares? Com els hi dic?
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. DOncs si que necessites ajuda. EN aquestes situacions cal veure que altres et donen altres solucions, ja que un pot caure en el risc de que pensi que no hi ha res epr evitar el aptiment.
A la vida el patiment existeix, però hi ha moltes formes d'aprendre a portar-lo i evitar-lo. De fet, cal qeu tots fem aquest aprenentatge a la vida. Áixò ens fa forts amdurs i més feliços.
No podem pretendre tenir la felicitat semrpe i que semrpe els coses ens vagin bé. Ser forts, responsables i tractar-nos bé a nosaltres mateixos ens ajuda molt a ser feliços.
Parla amb els teus apres. Digua'l-s'hi que fa temps que et sents amb baixos ànims i a vegades amb pensaments molt tristos i que tens ganes d'aprendre i canviar-ho. Nome´s fent aquest pas ja et sentiràs millor, treuràs importància coses que et preocupen i podeu provar de buscar un psicòleg que t'ajudi a aprendre aquestes tècniques per deixar de patir.
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat