Que em pasa?!
Hola, sóc en Moha i tinc 16 anys. Volia comentar una coseta... m'agradaria molt saber si es Depressió o alguna altre cosa, ja que porto mesos molt malament i no puc esperar per anar al psicòleg ja que es d'aqui 2 setmanes. Els sintomes que tinc son els seguents:
-No tinc ganes de fer res.
-M'aburreix en tot.
-M'enfado per la tonteria més petita del món.
-Prefereixo estar sòl que acompanyat.
-A vegades, tinc pensaments suicidis.
-Sóc molt pensatiu.
-Em sento agredit per la gent.
-Casi, estic tot el dia amb un pes sobre el pit que em crema per dins.
-Tinc ganes de desaparèixer.
-Desde que tinc aixó, les meves notes han estat molt possitives.
-Estic casi tot el dia trist sense cap motiu.
-M'agrada més, socialitzar-me amb gent més gran que jo.
-La gent diu que penso, i parlo com si fos una persona adulta i que potser sóc superdotat (cosa que no crec fins que no faci un Test QI).
-Em paso el dia amb mal de cap i suspirant a cada hora.
Ajuda si us plau?
Per cert, he fet un ''Test QI'' per internet i diu que la nota es superior a la normal. Són fiables els Tests vía internet? On puc fer un test segur i fiable?
Moltes Gràcies.
InterPersonal

Hola Moha,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per utilitzar el consultori. Suposo que quan rebis aquesta resposta ja hauràs anat al psicòleg i t'haurà orientat molt millor sobre què et passa.
Jo et diria que no et diagnostiquessis tu sol, i menys a partir de la informació que hi ha per internet, perquè no sempre és fiable. (igual que els testos sobre el QI). Per això cal que et valor i un especialista, i en aquest cas ja has anat a picar a la porta adequada: al psicòleg.
Pel què m'expliques, és possible que estiguis passant per un moment on tens l'estat d'ànim més baix i per això apareixen aquests pensaments sobre el suïcidi o aquestes ganes d'estar sol. Per altra banda, també em comentes que normalment et relaciones amb gent més gran i això, té l'avantatge que t'ajuda i t'ensenya a raonar com els adults, però també et distancia una mica dels teus companys. Intenta no qüestionar-te gaire si ets o no ets més madur que els altres, busca gent amb qui puguis parlar, altra gent amb qui puguis compartir aficions, altres amb qui t'agradi sortir a fer el got... hi ha moltíssima gent! i de tots en pots treure alguna cosa.
Espero haver-te ajudat i que la visita amb el psicòleg hagi anat bé.
Una abraçada
www.consultajove.cat