depressió ajuda urgen
Hola!!
Estic molt preocupada. Ultimanen em sentu sola, trista i mol debil. Em poso a plorar per qualsevol cosa perquè sóc molt sensible i penso en lo més negatiu. Vaig passar una mort d'un familiar molt proxim i no em puc fer l'idea que ja no està amb mi perquè era la persona que m'estimava més a la meva vida. A més a més tambe tinc altres problemes que només fan que posarme trista i encara més trista. Cada nit ploro i em preocupa que hagi caigut en una depressio!
em podriue ajudar siusplau és urgent!
Moltíssimes gràcies
InterPersonal

Hola Claudieta,
Moltes gràcies per utilitzar el consultori. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
A partir del què m'expliques, no estàs en una depressió. Estàs passant un dol. Quan perdem una persona important, necessitem un temps per adaptar-nos a viure sense aquesta persona, a plorar la seva pèrdua i a ubicar tots els records. Aquí és on et trobes tu i és molt natural que et sentis trista i que moltes coses se't facin una muntanya!
Malauradament, els dols no poden accelarar-se, s'han de passar. I això vol dir que si has de plorar, ho facis, que si vols pensar en aquest familiar hi pensis. Escriu, fes poemes o dibuixos.... deixa que aquesta emoció vagi fluint. Veuràs com a poc a poc vas passant estones millor, passaràs dies que estaràs molt bé i et divertiràs, i altres en què hi tornaràs a pensar, és natural. De fet, passar el dol no vol dir oblidar una persona, sinó poder-la recordar sense que ens faci mal!
Així que, no t'amoïnis si estàs trista una temporadeta, ja passarà i tornaràs a il·lusionar-te, però poc a poc. Parla'n amb gent de la teva família, veuràs com us ajudarà a tots poder-lo recordar.
Una abraçada
www.consultajove.cat