Em menyspreen
Hola, prefereixo ser anònima.
No vull dir que em facin bullying ni res d'això, que els meus amics són molt simpàtics però...Des de fa un temps, tota l'estona es riuen de secrets que els hi explico o coses íntimes que no vull que s'enteri ningú. També em tracten com de "simplona" que no tinc cultura i coses vàries. Potser diríeu: doncs no els hi expliquis secrets o vés amb altres. O: explica'l-s'hi com et sents, potser estàs exagerant... Ja ho he fet! I no em fan cas! I no puc anar amb altres perquè ells em cauen molt bé i el que més em decep és que jo els hi dono tot, els respecto, i em sembla que per ells sóc una autèntica merda.
Cada dia quan torno a l'escola tinc ganes de plorar, perquè, si els meus millors amics, que a vegades són els millors i a vegades els pitjors em tracten fatal, no crec que ningú em respecti!
Si us plau és urgent, què puc fer? (ja he parlat amb ells i res, però em cauen molt bé!)
Gràcies
InterPersonal

Hola Selenita,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per utilitzar el consultori.
Ostres... pel què m'expliques, jo et demanaria si realment són amics teus o no. Sé que potser sona molt dur, però uns amics que no et respecten, que es riuren de tu... vols dir que són bons amics? Potser sí que són simpàtics, però amb tu no s'estan portant gens bé! I t'has de fer respectar!
Els amics són una cosa molt bonica que tots podem tenir, però els hem de cuidar i ells també ens han de cuidar. Són persones que tenim al nostre costat per les bones i per les males... i crec que en el teu cas no estan actuant de bons amics.
Pensa-hi bé si vols estar amb una colla així o potser has d'obrir-te una miqueta i conèixer gent nova que et trobi interessant, que no et tracti de simplona i que no pensi que no tens cultura!
Si nosaltres mateixos no creiem que mereixem alguna cosa millor... deixem que siguin els altres els que decideixin què valem com a persones, així que agafa valor (que segur que en tens) i comença a canviar les coses!! si són amics teus de veritat ho aplaudiran i canviaran la seva actitud... però si s'enfaden... potser és el moment de buscar amics dels bons!
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat