Help...
Hola, pues volia fer una consulta perque ya nose que fer... estic farta ya de TOT, tinc molt problemes a casa amb els pares.. (alcohol) en el institut tmbe (bullying) y amb mi mateixa tambe perque odio com soc al 100% nose que fer amb tot aixo.. e arribat a tallarme y a intents de suicidi... estic completament sola amb tot aixo.. ajuda!!! tinc molts cambis d'humor molta gent em diu Bipolar en un moment estic cuntenta y tot y en uns segons estic molt trista y deprimida y sempre pero sempre en el cap estan akets pensament del suicidi.. en tallarme y tal...
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Entenc la teva situació i que no et sentis bé, però tallant-te no faràs res. La teva situació no millorarà, sinó que empitjora. Així que, primer de tot, DEIXA DE TALLAR-TE, perquè sinó no podem anar abordant cada cosa.
Primer de tot et diré que els canvis d'humor són molt habituals durant l'adolescència i també en els seus inicis. A més, la situació que m'expliques fa que estiguis una mica més sensible a tot i per això es notin els canvis d'humor. Però no ets Bipolar! Treu-t'ho del cap, això! d'acord?
I ara anem als tres temes principals: Tu, la teva família i l'insitut.
Pel què fa a l'institut i al bullying, el què has de fer és dir-ho a un adult, si vols als teus pares o algun professor amb qui tinguis més confiança. Són ells els que han de gestionar la situació. No pots carregar-te amb tot això perquè estàs patint. No tinguis por de dir-ho. És la única manera d'acabar amb la situació.
Amb els teus pares no m'acabes d'explicar quin problema hi ha, però parles d'alcohol. La convivència amb persones que pateixen algun tipus d'addicció no és fàcil i les relacions familiars es veuen molt perjudicades. En aquests casos, es recomana a la família intentar entendre la situació, però tampoc deixar-ho passar tot. No et toca a tu portar aquesta càrrega, parla amb les persones del teu voltant, avis, tiets, amics dels teus pares... perquè t'ajudin amb això.
Finalment, si t'odies 100%... tenim un greu problema! Realment, no crec que aquest percentatge sigui tant ja que si ens has escrit és que vols estar millor i si vols estar millor, vol dir que t'estimes una miqueta, ni que sigui un 10%. Intenta fer coses que t'agradin, que et facin sentir bé, descobreix amics i llocs on pogueu anar, disfruta de petites coses... i intenta anar augmentant aquest 10% fins a un 60-70%.
Una abraçada enorme!
www.consultajove.cat