Autolesions
Hola... és raro explicar-li això a algú però hi vull trobar una solució ja.
Fa temps que tinc l'autoestima molt baixa, i he arribat a autolesionar-me (tallar-me), perquè a vegades sento que no puc més. Li vull explicar a algú, però sol ho saben dos amigues que gairebé no ens parlem, i encara que em diguin que hi parli amb elles quan estigui malament, ja no hi ha la mateixa confiança des de fa un o dos anys.
Els hi vull explicar a les meves amigues que em parlo molt, però crec que em jutjaran i això m'esfonsaria encara més.
Als meus pares no els hi vull dir, perquè em cauria una de ben grossa, però es que necessito desfogar-me.
Què faig?
Gràcies, Ari .x
InterPersonal

Hola Ari,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Crec que en el teu cas ets tu mateixa qui t'estàs tancant les portes. Dius que en vols parlar amb algú però descartes a tothom. Per què et fas això a tu mateixa? No serà que ets tu qui es jutja?
Jo et recomano que en parlis amb els teus pares i les teves amigues. Són les persones que més t'estimen i que es preocupen per tu. No els privis l'oportunitat d'ajudar-te ara que els necessites. Pensa que sovint quan estem malament és quan apareixen aquelles persones a qui realment li importem, però... si no diem que estem malament... com ens poden ajudar? No caiguis en l'error de creure que si t'estimen ja ho veuran, perquè no sempre estem pendents dels altres.
Sigues valenta i supera aquesta situació! Estic convençudíssima que quedaràs sorpresa de les reaccions de les persones del teu voltant.
Molts ànims bonica!!
www.consultajove.cat