Tinc problemes amb el meu pare
Hola, tinc 14 anys i desde fa temps el meu pare em pega. Tenia ask quan m'ho van prohibir i em va pegar molt fort, fins deixar-me tirada al terra. Cada día, per la mínima, com no fer el llit o fer la motxilla em pega. Em fa molt mal el cos, amigues meves m'han dit que el denunci, però trobo que és una cosa molt forta. La meva mare sempre esta present quan em pega, i ella no fa res, em diu que si no aprenc amb paraules aprendre a base de cops. El meu pare també em diu que són una filla de p***, una gili***, una zo***, de tot, i fa poc van descobrir que m'autolesionava i el meu pare em va pegar un altre cop i em va dir que li faig fàstig, que persones que es tallen o es suiciden els hi dona fàstig, jo ja no sé que fer. Estic desesparada i necessito ajuda.
InterPersonal

Hola Paulita31. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Ostres, això que expliques és greu Paulita. Entenc que ho estiguis passant molt malament, i a més, que et costi d'explicar-ho. La violència (ja sigui física o psicològica com els crits, insults o humiliacions) no té cap justificació. Tots i totes podem tenir dies més bons o més dolents, però això no justifica que ho haguem de pagar amb els que estan al voltant nostre. La violència de gènere i la violència domèstica estan considerades un delicte, i per tant, penades per la llei. Segurament que això ja ho saps. Si la teva mare hi és present quan et pega, no deu saber que és un delicte o potser també li té por...Però, sigui el què sigui, tu ets una menor i t'han de protegir. Pots fer vàries coses. Anar a denunciar directament a la policia o MMEE és una opció, hi tens tot el teu dret (millor que hi vagis acompanyada però). També pots explicar-li a la teva tutora o tutor de l'escola. Ells saben de què va el tema i et podran aconsellar o derivar al lloc més adient on podran ajudar-te (segurament al departament de Serveis Socials de l'ajuntament del teu municipi o bé al SIAD, Servei d'Atenció i Informació a les Dones). Un consell: no t'ho quedis per tu, ni pensis que ets l´única a qui li passen aquestes coses. Parla'n amb algun adult i deixa ajudar-te, de veritat.
Gràcies per la teva confiança. Una abraçada!
www.interpersonal.cat