anònima
Hola
Necessito ajuda estc bastant preocupada...
Fa temps que no em sento be, estic sempre trista per dins però per fora faig com si no em passes res i normalment ploro a la nit perquè em sento millo ja que tinc molts problemes! Fa poc es va morir un familiar meu i no ho puc superar, nomes faig qe culparme i sentirme dèbil i sense forçes la veritat es que tot és mol difícil i només faig qe ferme mal i voldria saber si he caigut en alguna depressió!?
em podrieu ajudar??
moltíssimes gràcies!
un petó!
InterPersonal

Hola claudieta! Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs pel que dius, si aquesta sensació de tristesa i debilitat t'ha vingut posterior a una mort el que et passa és que estàs en un procés de dol.
En un dol és natural sentir-se tris, sentir culpa, fins i tot rabia. Pe`ro són fases que un va passant. Cal acceptar el dolor de les pèrdues i saber que estarem uns mesos fotuts en aquests casos. Tot i que cada dia el dolor és una mica menys i per passar-ho millor un s'ha de distreure i fer plans. També va bé escriure cartes de com et sents i fins i tot cartes per parlar amb aquella persona que has perdut. Escriure és important, prova-ho.
També és natural plorar a vegades. Deixa't plorar una estoneta i llavors et rentes la cara i surts a passejar. La tristesa és positiva en el sentit que ens ajuda a superar i curar les nostres ferides. No ho és si ens hi arrepengem.
Parla també de tan en tan de com et sents i així els altres et donaran un cop de mà.
és un procés, un procés que s'acaba. És com si estiguéssis travessant un desert, et ents cansat i dèbil, però arriba el final i en surts amb bons aprenentatges i més fort.
Cuida't! una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat