edat mental (p)
Bones, esque tinc un problema. Em defineixo primer: Soc una noia molt llesta, casi trec les millors notes de la classe(ho dic humilment eh, que escrit això no sona gaire be! Jejejej), soc molt independent, dic bastant el que penso i sempre man dit que tinc un factor que em fa diferent. Bueno, el cas esque sempre tb man dit que sempre semblo mes gran que del que soc, es a dir, mentalment. Fisicament, tinc 14 anyd, pero sense anar mes enlla: Aqui a adolescents.cat vau penjar un test que deia: quina edat mental tens? La meva resposta va ser 20 anys. Tot i que tenir mentalitat de mes gran de vegades em porta malestar amb les amigues(de vegades no pensem el mateix pq jo penso com si sigues una mica mes gran), mai m'havia molestat molt. Fins ara. Ara, tothom es comenca a penjar de nois, tothom es comenca i ara es ledat en que enfi, lamor comenca a surgir. El meu problema esque totes els lolen que si de la nostre edat, un any mes... Pero a mi no. Els de la meva edat els veig encara amb panyals i els dun any mes tb els trobo infantils. A mi els unics que minteressen son els de batxillerat. I si, ja se que no pq tothim es liï jo tb me de liar i que no penso sortir ni liarme amb alfu que realmentnno estimo, aixo ho tinc clarisisisisisisim. Pero tampoc busco una relacio amb un de bat, perque: 1. No es fixen amb mi 2. No busquem el mateix en una relacio(per ex., jo no vull sexe encara) Pero esque fa uns dies que em ronda pel cap i em desanima una mica. Que mhaure desperar fins als 17 per trobar algu amb la meva edat mental? Esque jo tambe vull experimentar, descobrir lamor i sentir papallones a lestomac. Em sento segura de mi mateixa i crec que soc una tia interessant, pero no per un noi de bat, i ho entenc. Tens algun consell per mi? Moltes gracies!
InterPersonal

Hola Bruna! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. És molt natural i tens tot el dret a poder començar a viure l'amor. Com dius ara estàs a l'edat d'experimentar, de fet, tan sols comences a entrar en aquesta etapa. A partir d'ara se t'obriran moltes portes. Per tant si tu estàs oberta de ment , més portes obriràs i més experiències t'arribaran. No et tanquis en la idea de que els de la teva edat no t'agraden, no et tanquin en cap d'aquestes idees tan rígides. A la vida cal que ens deixem portar per la realitat, no pel que tinguem el cap. Per això t'aconsello que deixis que la vida et sorprengui i gaudeixis de l'estiu i de les noves aventures sense jutjar a la gent per l'edat ni per cap condició que pot NO ser trascendental per descubrir l'amor i moltes altres aventures. No crec que la teva teoria de fins als 17 res tingui cap fonementació de que així sigui, estic segura que si tu hi poses de la teva part en divertir-te, conèixer gent, participar i organitzar plans divertits, les coses que vols t'arribaran. Endavant Eli Aulet www.interpersonal.cat