El meu germà fuma marihuana i estic molt preocupada...
Hola,
Fa un temps vaig descobrir que el meu germà de 17 anys fumava marihuana. Jo se que sempre que queda amb els amics es per fumar, ell mateix m'ho va confirmar. Ja se que es grandet per cuidar-se ell mateix, però no te consciència de lo que fa. Pensa que es algo bo, i ell diu que ho controla, però sempre que torna de fumar amb els amics fa olor a maria. A mi m'agradaria ajudar-lo d'alguna manera, però no se que fer... Que hem recomaneu que fagi? Li explico a ma mare?
Elena Crespi

Muwigara, crec que estàs fent quelcom preciós pel teu germà: preocupar-te per ell.
Si li dius a la teva mare has de pensar en les conseqüències que tindrà perquè segurament el teu germà s'enfadarà moltíssim. Però al mateix temps està jugant amb la seva salut.
Potser primer intentaria seguir parlant amb ell, comtnar-li que estàs molt preocupada. Demana-li què passaria si els vostres pares ho sabessin.
I si realment creus que la situació és urgent, intenta parlar amb la teva mare. Hauràs de decidir si li dius directament que saps que el teu germà fuma marihuana o si vols insinuar-li que sospites que ho fa.
Espero que vagi tot molt bé. Sobretot, mostra-li al teu germà que l'estimes i que estàs preocupada per ell.
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres