ajuda per una amiga molt propera
Bon dia! :)
Tinc una amiga que és 6 mesos mes gran que jo i que no té molta autoestima des que l'any passat la va deixar el nòvio. Ella diu que no s'agrada físicament i per això no la vol ningú. Jo l'ajudo tan com puc, però, per contra, després passa dels meus consells. Ella encara no s'ha olblidat d'ell(la va deixar per watsapp) i jo m'enfado amb ella però com que em coneix i sap que no ho faig de veritat, doncs ho deixa estar. Què podria fer? Què li podria dir?
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli AUlet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs primer de tot, dir-te que tu has intentat moltes coses, i que està bé que la segueixis escoltant i estant allà, això diu molt del teu valor per a l'amistat!!
És cert que és ella qui ha de decidir donar el cop de cap! Li pots dir que tu la vols ajudar però que et sap molt greu que no escolti i utilitzi els teus consells.
Li pots dir que tots passem males temporades i que ens passen coses que no volem, però això no vol dir que siguem uns fracassats. Simplement vol dir que allò no va funcionar!
L'autoestima no depèn dels altres! Depèn d'un mateix!! Cadascú té poder de decisió i llibertat en com es vol agafar les coses. Evidentment que no triem el que ens passa però si que triem com ens ho agafem. El primer pas per agafar-s'ho millor és que decideixi ser feliç , independentment del que pensin els altres. Això seria: que es dediqui temps epr ella, que feu coses divertides, que aprengui coses noves o comenci un nou hobbie, etc....Coses per tenir els dies més distrets !! Així és quan un se sent més satisfet i per tant millor amb ell mateix!!!
Que pensi el que pot aprendre de la situació per una pròxima vegada!!
Si segueix sense fer-te cas li pots dir que a tu et sap greu, com t'he dit, i que si segueix així, tu no ho vols, pèrò acabarà sent aborrida tota la seva vida i les seves amistatts!
Endavant! Eli AUlet ww.interpersonal.cat