ansietat, pot ser xungo?
Hola, l'altre dia vaig tenir un atac d'ansietat a casa, mentre sopavem, em va venir de cop, la meva mare hem va dir que m'assentés tranquila al sofà i que em relaxés que se'm passaria(ella és psicòloga), estic preocupada, perquè només de recordar el que em va passar se'm posen els pèls de punta, és a dir, em fa moltíssima por, perquè més d'un dia he tornat a sentor el que sentia al principi aquell dia, i crec que he arribat a tenir algun altre atac d'ansietat més feble.A part, he estat buscant coses per internet, i he trobat coses que no m'han agradat gaire, com que a vegades, un primer atac d'ansietat sense precedents, és com l'avís, de que pots arribar a patir ansietat(com a trastorn).
No els hi puc treure el tema als meus pares, perquè al meu pare tot això, no li fa molta gràcia, i no vull que es preocupi, i la meva mare em dirà que no hi pensi.
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal. Entenc que t'hagis espantat. Els atacs d'ansietat no són agradables, però passen ràpid si fas coses com vas fer i es poden evitar. Hi ha gent que n'ha tingut un i no n'ha tornat a tenir mai més cap.
Quan ens passa alguna cosa que ens atabala, buscar informació no és acertat, ja que tendim a valorar la informació negativa. A més , a internet hi ha molta informació general i cada cas és prticular!!!
Entenc que la resposta de la teva mare no et tranquilitzés de bon principi, però té un component molt científic!! de fet é psicòloga i epr això t'ho diu amb tanta naturalitat que no hi pensis. Científicament, està comprovant que quan un posa molta atenció a certs símptomes d'ansietat, els pot maximitzar. Per tant la resposta adequada és aplicar tècniques de distracció i combinant també tècniques de relaxació. Pots posar videos al youtube de relaxació o meditació abans d'anar a dormir cada dia i aprendràs habilitats molt útils per gestionar el dia a dia.
Endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat