la meva amiga
hola, tinc una amiga que s'autolesiona(es fa talls als braços) quan se sent molt estressada o agobiada, diu que quan les coses van malament fer això li ajuda a relaxar-se, o almenys, a sentir-se millor, he intentat de mil maneres fer que no ho faci més, però diu que no, que això no ho pot prometre... ella sap que això no està bé, però diu que li funciona, que si trobo alguna cosa que li serveixi igual que ja no ho farà més, però no hi ha res... Què puc fer?
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs hi ha moltes solucions més i moltes solucions positives a l'hora de solucioanr problemes!!! Bàsicament, aquest és el motiu pel qual el món es mou i la vida segue¡ix endavant, ja que sinó tirariem la tovallola a la primera.
és natural que ens estressem o ens frustrem en alguns moments. Es tracta d'aprendre mesures per a no frustrar-nos tant i per a saber autoregular-nos el malrotllo positivament. Per exemple: algunes de les coses que pot fer és: trucar a una amiga, escriure el que li passa amb molta rabia (sense que quedi bé), parlar amb un adult de confiança, anar a córrer per treure la ràbia, cridar fort, imaginar-se que està al mig del amr molt enfadat i que a poc a poc es va calmant...llençar totes les eines amb el que es fa mal. Si ella es construeix el kit d'emergència sabrà com actuar en els moments de crisis!!
A tots ens passen coses que no ens agraden i és responsabilitat nostre aprendre-ho a manegar de manera positiva.
L'altre alternativa si li costa fer-ho sola és anar a teràpia. En una teràpia descubrirà moltes maneres de resoldre les coses diferents i positivament i descubrirà també qualitats i eines que té ella mateixa per a tractar-se millor quan les coses no van bé.
Endavant! Eli AUlet www.interpersonal.cat