necessito ajuda
Hola, soc una noia de casi 15 anys i necessito ajuda.
Crec que tinc una minidepressio com per dir-ho d'alguna manera, es petita pero constant, desde fa 5 anys mes o menys. tot va començar desde el divorci dels meus pares. seguit d'una separació entre la parella de llavors del meu pare i ell, ja que vaig agafar molissima estima a la filla d'aquesta dona. Fins a tal punt de pensar que no valia la pena viure, que no tenia forces per a res i que si ella no hi era, res valia la pena. no m'hi he pogut veure mes amb ella perque ja no viu al meu poble, i viu bastant lluny. fa poc m'he començat a questionar i plantejar que es per a mi la vida, la situacio economica de casa m'esta afectant una mica, començo a pensar que vivim en una presó (educació, treball,etc..) ja que semblem marionetes a l'institut, escola,etc... i quan acabes els estudis, t'has de posar a treballar i un altre cop ets un eslcau. m'he començat a plantejar quin sentit te realment la vida. Crec que no el te.
InterPersonal

Hola,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Entenc la teva situació, no és fàcil perdre tantes coses en poc temps i és natural que et sentis així i que et facis aquestes preguntes.
Quan tenim una pèrdua o un dol passen moltes emocions dins nostre i podem experimentar tristesa, ràbia, impotència, desesperança, negació... És un procés que hem de passar per acceptar que hem perdut allò o aquella persona i necessitem un temps. Dóna-te'l. Si estàs trista, escriu-ho en un paper (per com t'expresses, crec que escriure t'agrada, o com a mínim se't dóna molt bé), dedica una estoneta a la setmana a pensar en tot el què has passat i totes les reflexions que fas al voltant del sentit de la vida i de la mort. Ho estàs portant molt bé.
A part d'això, també procura estar amb els teus amics, passar bones estones amb ells i amb la teva família (que segur que ells també s'ho han passat malament). Si vols, pots provar de tornar a contactar amb la filla de la parella del teu pare, segur que ella també et troba a faltar!! Encara que visqui lluny, podeu parlar per whatsapp, per facebook, per telèfon, per correu electrònic, per skype.... les possibilitats són molt grans!
Molts ànims! Una abraçada
www.consultajove.cat