AjUdA
Hola!
Doncs mireu...
La noia q se suposa que es la meva millor amiga nomes em vol per ella, i si em poso fotos de perfil amb altres amigues, o quedo amb elles em fa un interrogatori. Sempre m'esta preguntan: Encara soc amiga teva? i aio nomes perque he quedat amb una altra. Creieu que es normal? Es que ja li he dit que no em faci aquestes preguntes, pero no em fa cas. AjUdA!
InterPersonal

Hola!. Sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal.
Això que expliques és força habitual entre "millors amigues". Són gelos, això està clar, oi? Tots i totes n'hem sentit més d'una vegada, ja sigui en relació de germans, amigues, parelles, etc. El què no pot ser és que aquests gelos ens dominin i ens portin a un control extrem de l'altra persona (amb interrogatoris com el que dius, etc.), perquè llavors l'estem ofegant i li estem privant la seva llibertat. El què hi ha al darrera dels gelos normalment és inseguretat i por a perdre la persona o la relació. Crec que has d'agafar la teva amiga per banda, i amb tranquilitat i bones paraules, però alhora amb determinació, li has de dir lo important que és ella per tu, que no et perdrà, etc. però demanar-li que canviï la seva actitud cap a tu. Li has de fer veure que et fa sentir malament aquesta pressió, i que si segueix així aconseguirà que te'n distanciïs o que et perdi definitivament. A veure si et funciona...
Gràcies per la teva confiança. Una abraçada.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat