fòbia social! AJUDA!
Hola!! He llegit una consulta d'un noi que demanava si podia ser que tenia asperger, i a mi em passa exactament lo mateix..., i jo ser que sóc rara i també crec que tinc fòbia social..., em costa molt relacionar-me amb la gent... i tan tinc els símptomes d'una cosa com de l'altre...
i a més a part d'això,em sento malament amb mi mateixa, no m'agrado, sóc insegura..., vigilo molt amb el menjar i arribo un punt que m'agafa ganes de menjar moltes porcaries, i tinc la sensació que si no les menjo em desmaiaré, i si les menjo tinc ganes de vomitar. Ho vaig fer un cop, i ho vaig provar més d'un, però sé que no estar bé, per tant intento no fer-ho. Tot i que en tinc moltes ganes... També em tallo, no ser si tot això ho faig per cridar l'atenció o que..., m'havia proposat no fer-ho més perquè bé l'estiu..., però ho he tornat a fer..., i me mare m'ho va veure (no ser com), però mai m'ha demanat res, però no em para de mirar el braç i em posa nerviosa. No vull morir-me, tot i que hi he pensat.., només vull ser feliç i fer-me amb l'altre gent..., però em costa molt i m'aïllo... etc etc. vaig amb una psicòloga, però uns cops cada 2 mesos...
Agrairia una resposta... Gràcies!
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal. Aquests diagnòstics que dius tenen moltes característiques a part de sentir inseguretat en les relacions. A més, si tu ja estàs treballant amb un psicòleg, t'ajudarà a anar guanyant confiança . No tots tenim etiquetes, encara que algunes coses ens costin més i volguem millorar!! Lo més comú és que tots tinguem algunes limitacions , que amesura que avancem anem sabent superar i acceptant (perquè no podem ser perfectes). Pel tema talls, jo ho veig com una manera molt negativa i terriblement perillos (per tu mateixa, no per els altres) d'intentar resoldre la rabia quan les coses no et surten bé. No se...em dóna aquesta sensació! Et donaria el consell de que intentis veure què pots fer per passar-t'ho bé cada dia, quines coses tens ganes de fer , què vols aprendre, com i on vols fer amics, etc.... Així es fa la feclitat!! I també l'altre consell, és que a vegades les coses no ens surten bé o no ens van bé i no passa res, aprenem coses quan ens equivoquem o quan passem una mala època i llavors, la vida ja ens sorpren (si també hi posem ganes!!! ; ) ) i ja passem a una època millor! La vida no és un regal o un pare noel que fa regals, és una aventura molt divertida si tenim paciència i intentem aprendre dels moments que a vegades costen! ; ) Eli Aulet www.interpersonal.cat