AJUDA!!: Tinc pensaments suicides??
Hola!
Doncs mira, tinc cas 14 anys i desde els 9 anys sempre he pensa't en com sería la meva mort, en com se sentiria tothom cuan s'apiguesin cuan he mort, cuan estiguesin al funeral i fins i tot m'he arriba't ha imaginar una mort ''perfecta'' per ami. Però això ho penso cada dia, penso que estar morta es millor que estar sufrint tot lo que sufreixo.
Ho he passat molt malament, i conec a gent que m'ha dit que ells no podrien haber aguantat molt sent jo. També hi ha cops que escric en un full el dia i com vull morir, un suicidi. Al riu, o pel balcó.
Maï ho compleixo ja que no tinc valor.
Però ara mateix si em dones una pistola lo primer que faría sería disparar-me.
L'estiu del 2013 vaig començar a tallar-me les venes pero vaig parar perquè no aconseguía res. Pero aquest últim més el vici m'ha torna't i crec que no tinc manera de parar-lo.
He busca't per internet i he llegit que tinc ''pensaments suicides''.
Ajuda'm sisplau, vull saber si es normal pensar en lo que penso amb la meva edat.
Elena Crespi

Hola, com estàs?
Primer de tot dir-te que és normal pensar en la mort. És un tema molt tabú en la nostra societat.
Durant l'adolescència és un tema molt recurrent i hi pensem molt. Això que dius de com serà? com seria el funeral? què pensarà la gent? és molt lògic que t'ho plantegis.
El que m'ha deixat preocupada ha estat el tema dels talls. Tallar-se és una manera de fer marxar una angoixa però només de manera momentània. Llavors l'angoixa torna.
El més important és intentar resoldre allò que et produeix angoixa i no intentar trobar quelcom que la calmi momentàniament.
Amb qui parles de com et sents? és important buscar recolzament en moments així. I és important trobar coses que et facin somriure, petites coses que et facin ser feliç. Bocins de felicitat que van construint el teu dia a dia. Però també hem d'aprendre a conviure amb aquelles coses que no ens fan feliços, allò que ens entristeix i ens angoixa...
La vida és un cúmul d'aquestes dues coses.
Ja has trobat què et fa somriure?
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres