Ajudeem
Hola! Mira... Els meus pares stan separats ma mare sta mol per mi , pero monpare quasi mai , normalment no em compra res i sta treballant .
Sempre quan em toca amb ell sic malament pk em sento fatal i ara com k no vull anar i ja fa dies k no vui anar diu k stic influenciada per ma mare pk em posa coses al cap i k tinc k anar al psicoleg ii jo stic genisl stic super b amb mare el novio de ma mare i ma germana!!!
K puc fer pk mhonpare no sigui aixi k es molt pessat i senpre possa al mig a ma mare , Ajudeem
InterPersonal

Hola GabrielaPop, sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal.
Mira, tot i que de vegades ens costa de reconèixer-ho, els pares tenen el seu caràcter i també tenen defectes. I quan es dónen situacions d'aquest tipus, de separació o divorci, aquests defectes encara s'accentuen més. Sempre o gairebé sempre n'hi ha un dels dos (del matrimoni) que no accepta la situació i fa coses que no toquen, inapropiades i que en el fons estan perjudicant als fills o filles. A la teva edat ja pots decidir amb qui vols o no vols anar, i no et sentis culpable per decidir-ho. Has de poder estar amb la persona que et cuida més, que es preocupa més per tu, la que et fa sentir millor i et protegeix com a filla. El teu pare probablement no ho enten així i barreja coses (com a parella i com a pare), però això és cosa seva i està clar que amb aquesta actitud que té només empitjorarà les coses i farà que et distanciïs més d'ell. No el canviaràs, però sí que un dia li pots dir lo malament que et fa sentir amb aquests comentaris i aquesta actitud, i demanar-li que deixi d'actuar d'aquesta manera. A veure si se'n dóna compte.
Espero haver-te ajudat. Una abraçada.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat