necesito consell
Bona tarda! el que he pasa es que sempre que hem miro al mirall hem veig lletja i grasa y penso que ningu m'estima y que masi trobare novio. Quan les meves amigues m'escolten es posen nervioses perque peso 46 y hem veig grassa o hem veig lletja i elles diuen que estic boja.
Que puc fer?
moltes gracies un petó
InterPersonal

Hola merymery. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot dir-te que la imatge que tenim de nosaltres mateixos/es pot no correspondre's amb el què realment és. Per ex. una persona que pesa 46kg, objectivament (i a ulls de la majoria de la gent), és una persona prima, però tu et veus "gorda". Això és una distorsió cognitiva (distorsiones la teva imatge física a nivell cognitiu o mental). També ho pot ser el fet que una persona es vegi lletja, quan en realitat, és una persona maca, guapa etc. també a ulls de la majoria de gent. És el que et passa a tu. Darrera aquest tipus de distorsions cognitives normalment hi ha una persona que té algun o més complexes, que és molt perfeccionista i sempre busca ser la millor i agradar a tothom, que no accepta cap crítica perquè la deixen molt tocada, que no s'accepta a d'altres nivells (personal, caràcter, etc.) i això ho projecta en el seu físic, que potser està passant per una mala època personal, familiar, de parella, etc. Però en cap cas hi ha una persona "boja". Però entenc que elles, amb confinaça, t'ho diguin per fer-te reaccionar i fer-te adonar de les moltes coses bones i qualitats que tens, més enllà del físic. Intenta fixar-te més en aquestes que no pas en les petites coses que no t'agraden i que tu mateixa les engrandeixes. Accepta't, respecta't i valora't tal com ets. I si creus que necessites ajuda, no deixis apurar molt, i busca ajuda professional d'un psicòleg o psicòloga.
Estic segura que te'n sortiràs...Gràcies per la teva confiança.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat