Com dir-li que no?
Hola,
Fa uns dies el meu millor amic hem va demanar per sortir i jo li vaig dir que no perquè potser el perdria i que no el volia perdre.
Uns dies més tard hem va començar a `regunta que si l'estimava i que si tenia possibilitats. Jo li vaig dir que potser més endavant perquè estic molt confusa. Cada dia hem recorda que per molt que passin els anys sempre voldrà sortir amb mi.
Que puc fer? Com li puc dir que no tindrà oportunitat sense ofendrel i que es senti malament i hem senti malamentjo, i sobretot sense perdrel com a millor amic?
Ajuda pliiis
InterPersonal

Hola xenics1117. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Entenc que et costi prendre la decisió de dir-li perquè no li vols fer mal, i sobretot, perquè no el vols perdre com a amic i no vols sentir-te malament. Però crec que, si tu tens clar que no vols res més amb ell i que veus poc probable que sentis alguna cosa més en un futur, li hauries de ser totalment sincera i exposar-li els teus sentiments. És el més honest per part teva i el millor també per ell. El fet de no ser-li prou clara pot donar la sensació, encara que no sigui així, que estàs jugant amb ell i a la llarga empitjorar la relació. Potser inicialment no li agrada el què li dius i se sent malament, però de ben segur que a curt-mig termini t'ho agraïrà. A més, les persones hem d'aprendre a tolerar els "NO" i les frustracions que això comporta, ja que a la vida no tot surt com nosaltres volem i això també ens ajuda a madurar.
Espero haver-te ajudat. Gràcies per la teva confiança.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat