Estic farta de tot
Hola
M'explico: els meus pares estan separats desde que jo era ben petita, i la meva mare es alcoholica i visc amb ella i cuan esta veguda sempre ens barallem li crido, la insulto i ella també, fins i tot una vegada em vaig enfadar tant que em van donar ganes de pegar-la pero veig reaccionar per sort. Despres quan ella segueix jo no aguanto i em començo a tallar els canells no es nota molt perque ningu es fixa, pero esque no aguanto i em deahogo fent aixo les meves amigues s'enfaden amb mi perque diuen que al final acabare malament o sino deixu de menjar i ara m'importa un pito tot perque estic farta i amb el meu pare no puc viure perque treballa fora del país i sempre que començu a explicar-li a algu doncs em fico pitjor i ara he deixat de expilar els meus problemes i m'han dit que si segueixo aixi acabare molt malament perque tot m'ho gurdo.
Siusplau, ajuda no se que fer.
InterPersonal

Hola, sóc Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal.
Les teves amigues tenen raó: no pots seguir amagant i guardant-te per tu sola aquest problema que tens en relació a la teva mare. Necessites compartir-lo amb altres persones i fas bé de parlar-ne amb les teves amigues que en aquest moment són les que més t'ajuden. M'imagino que ha de ser molt difícil i dolorós compartir el teu dia a dia amb una persona que té un problema d'alcoholisme, i més si es tracta de la teva mare. Segur que tu te l'estimes i a ella t'estima a tu, però de vegades, dificultats per les que passes a la vida i problemes d'aquest tipus fan que les coses es compliquin molt i fins i tot acabis "perdent els estreps" com tu dius, i et barallis, et cridis, etc. I també entenc que se't faci molt difícil d'explicar-ho a la gent per vergonya, tristesa, ràbia, etc. Són un cúmul de sentiments. Primer de tot, jo t'aconselleria que quan vegis que la situació comença a desmadrar-se, abans que diguis o facis res (cidar, insultar, fer-te mal, etc), surtis de l'habitació o del pis on esteu; surt a fora, que et toqui l'aire, truca a alguna amiga, camina, respira i intenta relaxar-te, etc. En segon lloc, has de parlar amb la teva mare: intenta buscar un moment de tranquilitat per a totes dues i explica-li el què et passa i el què sents quan passa això, sense cridar ni insultar, de bones maneres. I demana-li què voldries que canviés de la vostra relació. Intenta no jutjar-la directament pel problema d'alcoholisme que té, però diga-li que ha de demanar ajuda per ella i per tu. Està clar que ella s'ha de tractar per algun professional. Si vols, prepara't-ho per escrit (el què li vols dir, com, quan, etc.). A banda d'això, explica-hi a alguna persona adulta que et pugui entendre i ajudar, algú que et mereixi confiança (algun professor o professora, el psicòleg o psicòloga de l'escola, algun familia r,e tc.). Consigna: demana ajuda i deixa't ajudar.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat