ajudaa
Hola adolescents.cat!
M'agradaria q majudessiu o em donessiu alguns consells per superar la timidesa i ser mes sociable. Ja esric cansada de passar sempre desapercebuda i no
sé com fer-ho per mostrar-me als altres sent "jo mateixa".
Magradaria poder disfrutar a l'hora de coneixer gent nova i tenir seguretat en mi mateixa.
Em podrieu donar alguns consells siusplau?
Petons!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per utilitzar el consultori.
Doncs no hi ha cap recepta màgica per ser "tu mateixa". Simplement es tracta de saber què vols i actuar en conseqüència. Si ets tímida, aprèn a conviure amb això, no passa res, és un tret més de la teva personalitat. Clar que pots intentar ser més extrovertida i no patir tant en les situacions socials, però cal conèixer els propis límits.
Estic segura que amb els teus amics no ets tan tímida com dius, suposo que perquè hi tens confiança. El petit truc que et puc donar és traslladar aquesta confiança que tens amb els teus amics i la família a la gent que coneguis nova. Recorda que ells també passen moments de vergonya i que estaran més pendents de quina imatge et fas d'ells que no de la teva conducta. En el fons, tots ens acabem fixant més en un mateix que en els altres... així que utilitza aquest missatge cada vegada que coneguis algú.
Un altre petit truc per no tenir vergonya a l'hora de conèixer algú és pensar en què et pot ensenyar aquesta persona. Interessa't per les coses que fa o què li agrada i intenta descobrir alguna cosa que no sabies. Així estaràs pendent de la conversa i seràs tu mateixa.
Una abraçada
www.consultajove.cat