talls, autolesions ...
Hola! una pregunta els talls que hi ha gent que es fa (auto-lesionar-se), lo normal és fer-los horitzontals? perquè s'ho fan horitzontal? el seu objectiu és morir-se?... si no s'ho fan horitzontals ho fan per cridar l'atenció? siusplau ho necessito saber! és molt important...gràcies!
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs la veritat és que no ho se!!! Des del meu punt de vista, tan si són horitzontals com de la forma que siguin són molt perillosos!!! mai se sap què pot acabar passant quan algu utilitza aquesta mena de pràctiques davant les dificultats de la vida o les males temporades que passem tots. El maltracta a nosaltres mateixos davant de les dificultats de la vida és molt injust i dur. El que recomano en aquestes situacions és aturar-se un moment i pensar perquè cal que un es faci tan mal a ell mateix i quines altres vies de solució segura i positiva hi ha. I per descomptat, sempre afegeixo que una de les primeres vies és demanar un cop de mà a algu de confiança, o a més d'alguna persona i sobretot a algun adult amb qui t'entenguis epr explicar el teu malestar. TOts en tenm de dificultats i a tots ens apssen més o menys les mateixes coses, epr això és útil buscar el suport dels altres, ja que ens arriben noves nformacions i aprenentatges epr seguir endavant sense haver de cridar l'atenció ni posar en risc la nostra salut mental i la nostra vida. Endavant, a confiar amb un mateix amb les persones importants !! una abraçada Eli Aulet www.interpersonal.cat