NECESSITO AJUDA o em vindrà algo
Hola! Mira jo no ser què fer... a la meva classe som tot noies, a simple vista sembla un grup que es porta molt bé, però en realitat està com dividida en 2 grups, i hi ha un grup que són les que critiquen i a més es critiquen entre elles, i l'altre grup són les criticades, jo no entenc pq ho fan això, ja que estan demostrant que són immadures, ja que a la nostre edat ja no és normal..., jo estic més aviat al lloc de les criticades, però em fa ràbia perquè hi ha noies de les que critiquen que no m'ho esperava..., em fan molt mal quan critiquen i se'n foten de mi a la cara... , quan estem tota la classe junta fan veure com si tot estès bé entre nosaltres, i a mi em rebenta... jo no puc més..., jo no puc fer veure com si no passés res..., és un grau superior, i estem ja acabant el primer any..., però aquests últims exàmens m'estan anant fatal per culpa d'això..., a part que tinc altres problemes i tot plegat m'està destrossant. Si fos una cosa que acabés aviat doncs ho suportaria, però porto anys així de malament (PELS ALTRES PROBLEMES)... i no suporto les crítiques...
Què tinc que fer? passo d'elles? i faig com les altres criticades, que passen i quan estan cara a cara tot sembla "happy flowers"? o planto cara a elles?
En la meva opinió elles tenen ganes de fer-nos sentir malament, i les meves altres companyes no els hi afecte tan com a mi..., potser no m'hauria d'afectar, ja que ja vaig passar una cosa així a la eso... però sóc així de pava...
Gràcies.
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs entenc que sentis rabia i que no t'agradi que es comportin així aquest grup de noies. Tens tot el dret a sentir-ho i no significa que siguis pava ni res d'això. Alhora també és clar que és difícil voler controlar o canviar el comportament dels altres. No obstant, tu tens el dret de dir assertivament el que penses i com et sents quan elles es comporten així. I l'altre opció és intentar fer com si portéssis un xubasquero i els seus comentaris et rellisquessin com l'aigua cau en un xubasquero. I a l'hora, pensa quines coses tu tens valioses i què de tu amteixa és important independentment del que pensin els altres. Està clar que no podem caure bé a tothom, tot i que entenc que és dur aguantar la situacó d'estar envolatada de gent que critica, però si et centres el que per tu és important amb les noies que si que t'hi sents bé i et fan sentir bé i t'apoten bon rotllo et serà més fàcil sentir-te satisfeta i feliç. I vés a saber, a vegades quan deixem d'enfurismar-nos epr alguna cosa la vida ens sorpres. Jo et recomano que facis aquests exercicis que et plantejo i veuràs com podràs anar centrant l'atenció en la gent i en les coses de tu mateixa que si que et fan feliç. Una abraçada! Eli Aulet www.interpersonal.cat