autisme....
Ultimament a classe estem llegint moltes coses sobre la gent autista, fa cosa d'un any que vaig deixar de patir bullying però em costa a vegades relacionarme amb la gent, tinc molta por de fer el ridicul en moltes ocasions i a sobre tinc la meva mare tot el dia amanaçant-me dien "si no quedes amb algu aquest cap de setmana tornarem a anar al psicoleg". Jo soc incapas d'obrir-me i parlar sobre els temes que em preocupen davant d'un psicoleg per aixo us demano ajuda no se si per culpa del passar m'estigui tornant una mica autista.
merci
InterPersonal

Hola martineta005! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. No et preocupis per a tornar-te autista. L'autisme és un trastorn que està relacionat amb molts factors i és força complex, no només té a veure amb les relacions socials. Entenc que la teva mare està molt preocupada per a què et socialitzis, ja que ella sap la importància i els beneficis que t'aportarà fer aquests passos. Entenc com et sents després del bullying...és complicat. Però no et pots quedar amb aquesta fase o l'etiqueta de que has patit bullying, perquè tens el dret de superar-ho i et mereixes fer-ho. A més no hi ha forma de superar-ho sense afrontar-te a situacions i entenc que et costi, però això de que et costa anar al psicòleg pot ser el primer pas per a superar el problema. Pensa que els psicòlegs tenim totalment en compte la confidencialitat, el fer sentir còmode al client, el no jutjar i el treballar per oferir eines i ajudar al client amb el canvi. Per tant, valora el que et diu la teva amre perquè et pot ajudar molt. De veritat! Et recomano que provis la oportunitat d'anar-hi amb ganes i que sigui eprquè tu ho vols, no eprquè la teva mare ho digui. Explica-li al psicòleg com et costa anar allà i les ganes que tens de millorar. Endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat