***Transtorns, TOC.
Hola, be m'he estat informant sobre el transtorn de TOC(t. obsessiu compulssiu) i crec que el pateixo, ja que tinc tots els símptomes i he fet varis test i m'ho afirma. Estic força preocupada, no se si tindría que explicar-ho a algú o no, o simplement no tindría que donar-li importància. També he llegit sobre la fóbia social, i crec que també la pateixo; em poso molt nerviosa quan estic a un lloc amb molta gent, penso que tothom vol fer-me mal i un llarg etzétera... NO SÉ QUE FER, FA TEMPS QUE VAIG AL PSICÒLEG PERÒ NO HEM SERVEIX DE RES! Porto uns anys molt deprimida, tot m'afecta molt, m'odio i diariament penso en el suïcidi. Últimament m'agafen molts atacs d'ansietat i els meus pares l'altre dia van estar a punt de portar-me al psiquiatra.
Siusplau necessito una resposta urgent, no és cap broma, estic molt perduda, no sé qué fer amb la meva vida.
PD: perdó per les faltes ortogràfiques.
(Vaig enviar una consulta semblant fa temps, però no em vau respondre)
InterPersonal

Hola!
Si vas fer una consulta fa temps segurament ja tens la resposta, ja que les responem per ordre d'entrada. Pel que m'expliques em fa la sensació que tens més un quadre d'ansietat que no pas una altra cosa, fareu bé d'anar a un psiquiatre si això t'ha d'ajudar a estar un pèl més tranquil·la.
Amb el psicòleg hi has de continuar anant, encara que et sembli que no t'ajuda, la feina d'un psicòleg sempre es nota més a llarg termini que a curt. Els tractament solen ser llargs, però el més important és que tu també hi posis de part teva per aconseguir millorar i facis sempre tot el que et diu.
Jo sóc psicòloga familiar i penso que anar al psicòleg amb família sol tenir molts millors resultats que individualment. Tingues present també aquesta opció.
El meu consell és que intentis deixar de mirar possibles transtorns psicològics que et sembla tenir, ja que és molt fàcil que et sentis reflexada en més d'un transtorn, doncs la majoria de símptomes poden ser-te familiars. COm més hi pensis pitjor, el millor és que intentis fer activitats que per tu siguin plaents amb les teves amigues i amics i que deixis d'obsessionar-te pel que tens o deixes de tenir. Saber-ho no et curarà, al contrari que et farà sentir pitjor.
Molts ànims!
Marina Marull
www.interpersonal.cat