Problema MOLT GREU
Hola, tinc un problema molt molt greu.
Resulta que estic acabant 2n d'ESO i he suspès moltissimes, quan l'any passat en vaig suspendre una nomes. Jo sempre treia bones notes pero ara he caigut EN PICAT, i amb aixo vull dir que si no milloro repeteixo curs es a dir veieu com està la situació. Si us plau necessito ajuda per aprovar-les amb 9 i 10, ajudeu-me la situació és MOLT GREU.
Ajuda!!!!!!!!!!!!!!!
PD: M'agradaria ser totalment anònima.
InterPersonal

Hola AnonimaEnamorada. Sóc l'Assumpta.
En primer lloc dir-te que, tot i una mica tard..., és bo que t'hagis donat compte que les coses no van bé i que t'has de posar les piles i fer alguna cosa.
En segon lloc, intenta fer això, posar-te les piles i intentar recuperar tot allò que et sigui possible. No cal que et digui com fer-ho oi? colzes, colzes i colzes...Marca't uns objectius a assolir i vés a per ells. Però que siguin realistes, és a dir, si has suspès tantes assignatures potser no pots pretendre aprovar-les totes ara amb 2 mesos i a més, totes amb bona nota. No sé exactament amb quantes assignatures pots passar de curs, però vés a assegurar-te aquelles que et són més fàcils, que t'agraden més o que portes millor, dedicar'ls-hi més temps i a fons. Organitza't el temps d'estudi i d'esbarjo a diari. Tot i que està clar que has d'estudiar, també has de tenir moments per desconnectar i tornar a carregar les piles. Però fes-ho de manera organitzada. Depèn de les hores que et vagi millor estudiar, si de bon matí o més de nit...tot i que jo et recomanaria que t'aixequessis d'hora, una bona dutxa, un bon esmorzar i fessis la tanda forta al matí, així ja ho tens fet i no estàs tot el dia pensant que ho has de fer. Després dinar, mirar TV per ex. i 2 horetes més a la tarda, i després esbarjo. Això sí, a diari, amb disciplina.
Et torno a dir que marcar-se com a objectiu aprovar-les totes amb un 9 o un 10 no és un objectiu assolible en aquest moment, t'ho dic molt sincerament, I pensar que ho has de fer així et crearà més pressió i més estrès. Pensa que per molt inteligent que siguis no ets una màquina...
I, per últim, et proposo que pensis i reflexionis el perquè aquest any t'ha passat això amb les notes...No tant per culpar-te sino per saber-ne la causa i perquè l'any vinent les coses et vagin millor.
Moltes gràcies per la teva confiança.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat