Sempre la mateixa veu.
Hola! Bé, això es molt difícil i fàcil d'explicar. Fàcil perquè és clar i difícil perquè pot resultar una completa xorrada.
Des de fa uns anys tinc molts, molts pensaments suicides. Son imatges que em venen a la ment de jo matant-me i coses d'aquestas. Fins aquí tot és normal (molts adolescents ho passen, no?). Pero la cosa és que, fa uns mesos, escolto UNA VEU al cap dient-me que fagi coses dolentes. Com quines coses? Matar a algú, fer mal, sortir corrents, pegar cops de puny, autolesionarme, fer bojeries, matar-me. I m'ho diu a cada hora, cada vegada que em poso nerviosa, o cada vegada que veig alguna cosa que em pot fer mal si l'utilitzo bé (per exemple, un llapis).
La cosa és que estic molt espantada. Sempre que aquesta veu apareix el cor em comença a bategar molt fort i ràpidament, de la por que pateixo. No sé què fer, per què em passa això? He de dir que, quan era petita, a vegades tenia pensaments una mica estranys com robar un carrito de bebé (sona molt xorra, però estava a punt de fer-ho), voler que m'atropellés un cotxe... I coses d'aquestes. No sé ben bé si això arriba al punt de la raresa o li passa a més gent.
Si us plau, no sé què és, ni per què, ni com portar-ho, perque tinc por de que alguna vegada em guanyi la veu (i alguna vegada ho ha aconseguit: l'altre nit, vaig estar a punt de clavar-me les tisores en el pit).
Per què ho explico aquí? Perquè ho he explicat a la metgessa de l'institut i encara així, em sento molt nerviosa.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal, gràcies per la confiança.
Tenir pensaments sobre la mort i el suïcidi és força freqüent en algunes etapes de la nostra vida, com l'adolescència. Però si, com et passa a tu, ens comporten un cert grau de patiment, és millor que intentem fer-hi alguna cosa, no creus?
N'has parlat amb els teus pares? Què et diuen? Dius que ja has anat a la metgessa de l'institut, però has anat al teu metge de capçalera? Jo et recomanaria que li expliquessis, potser et podrà donar algunes indicacions per tal que no estiguis tant nerviosa i potser deixin d'aparèixer aquests pensaments tan freqüentment.
Estàs fent molt ben fet, quan ens preocupa alguna cosa, hem de buscar la resposta i assessorar-nos amb professionals.
Una abraçada
www.consultajove.cat