A qui li dic?
Bones tinc 15 anys i porto 2-3 anys que no sabia que em pasava fins que fa 6 mesos que faig fer uns tests psicomètrics i em van donar depressió, ansietat, estrés, fobia social extrems/severs i fa una semana he tornat a fer (diferents tots) i m'ha tornat a donar això i els resultats al ser elevats ficaba que es portesin a un metge que em derives a un psicòleg/pisquiàtra i fa poc vaig tenir 2 atacs d'ansietat i tinc pensaments suicidas a més he deixat danar a classes perquè no em concentro i no vull anar.. I me adonat que estic farta però no em suicidaré tranquils (tot i qué ho he intentat i no tinc ovaris) Vull parlar JA amb algún psicòleg o algo així perque no sé quant més podré aguantar però no puc anar sense permís dels pares i no vull dir-lis res xq no tenim una relació molt familiar em porto poc amb ells .. A qui li puc portar els diagnòstics? Amb qui parlo? Només ho sap una amiga que m'ha dit que li porti al coordinador de l'institut que ell parlará amb els meus pares així no ho tindré que fer jo però el que no vull es que 'sudin' d'ell i de mi o que em preguntin que perqué, que qué em passa, etc.
InterPersonal

Hola Biankka! Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal. Entenc com et sents, i necessites posar a lloc tot això que et passa. Una cosa molt important que cal tenir en compte és que és molt arriscat fer textos psicomètrics sense que darrera hi hagi hagut un professional que els interpreti, ja que els resultats tan sols són números i el que és important és la relació d'aquests números amb molts altres factors . Fins i tot, jo, tot i ser psicòloga, moltes vegades no els utilitzo o quan els utilitzo em miro els resultats amb peus de plom!!!! A més, cal ser realistes i és que a la vida hi ha molts moments en que podriem cumplir les etiquetes de molts testots, però lo important no e´s quines etiquetes tenim, sinó què fem per treure'ns-les de sobre i seguir endavant!!! No obstant, amb tot això no vull dir que el teu malestar no sigui real, o que li vulgui treure importància. Res d'això!!! Al contrari, sento que estàs passant per una època que et sents més baixa d'ànims i potser més anisetat, i això et porta malestar. Per tant, et recomano que seria molt útil u et funcionaria molt que parléssis amb els teus pares, o sí, amb un adult de confiança ( un professor, monitor, etc). Parla amb algu que sàpigues que t'hi sents còmode i que et pugui donar un cop de mà. A partir d'aquí també pots valorar anar a fer una consulta a algun psicòleg per explicar-li el que et passa. I mentre fas tots aquests passos, et recomano que escriguis una estoneta cada dia el que et passa, que facis exercici i que disfrutis dels moments que estàs tranquil.la i contenta de cada dia! Això de fixar-te en el que si que va bé a la teva vida i que no vols que canvii! Una abraçada! ELi Aulet www.interpersonal.cat