Amor...
Hola, tinc una amiga que està molt colada per un nen, i està obsesionada amb ell (cosa que entenc) però sempre que parlem treu el tema i com que ella creu que a ell no li agrada donç s'enfonsa i m'estic moltissima estona donant-li raons i explicant-li que si, que a l'altre si que li agrada ella perque, bàsicament, se li nota. Però esque jo ja no se que fer perque ella s'acaba rallant quan parlem d'això i jo també perque a vegades sembla que només em vulgui per a això (que no es real, pero son paranoies)... I jo ja no sé que dir-li perquè s'animi i esque ella mateixa les veu les coses que li dic, però fa com si no les vulgués veure...
I un altre problema que té es que està tot el dia comparant la meva "casi-relació" amb el noi que m'agrada i aixo no l'ajuda gens... Necessito consells per a ella i també per a poder ajudarla jo el maxim possible... :(
Gracies
InterPersonal

Hola Ainaa13. Sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal.
Per començar, el primer que pots fer per ajudar a la teva amiga, és dir-li que amb aquesta actitud tant pessimista no milloraran les coses, tant si a ell també li agrada com si ell no sent res. Si tu creus que a ell se li nota que li agrada posa-li exemples d'això, diga-li en quines ocasions, quan, com se li nota, què fa...(per ex. se la mira molt, es posa nerviós quan hi parla, intenta fer coses que li agradin, etc.). A veure si amb exemples ella s'ho acaba de creure. A més, m'expliques que sempre es va comparant amb tu, oi?. Una persona que sempre es va comparant amb la resta vol dir que no se sent massa segura d'ella mateixa i que té l'autoestima una mica baixa. Fes-li veure les coses bones que té ella. Les que tu creus i les que ella veu de si mateixa, i que les escrigui en un paper. A veure si això l'ajuda a sentir-se més bé. Diga-li que a banda que la seva relació amb aquest noi tiri endavant, aquestes coses sempre hi seran. Ella és molt més que aquesta relació. I per últim, intenta distreure-a amb altres temes, fer coses que us diverteixin, etc.
Espero haver-te ajudat. Gràcies per la teva confiança.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat