Com va començar... (?)
Hola! Em podeu dir Lunn i tinc catorze anys i suposo que estic aquí per poder buscar una solució al meu problema. Així va començar tot:
Fa nou mesos que vaig cometre lo pitjor que m'ha passat mai però a la vegada lo millor de ma vida. Fa nou mesos em vaig registrar a un fórum de literatura, va passar un matí d'agost. Quan vaig entrar no pensava que aquell lloc entre mil i una coses d'internet es convertiria en la meva casa, la meva llari més tard en la meva vida sencera. Aquest lloc ha aportat moltes coses importants per mí. He après moltíssim i m'he divertit molt també. He conegut gent de tots llocs d'espanya i he fet molts amics, pero amicsque són de veritat, que el hi dóna igual com siguis per fora i que t'aprecien per com ets per dins. Cada cop que entro en el fórum em sento més especial i sento que per fi he trobat un lloc on encaixo. Al principi no sabia que em pasaria tot això ni tan sols em vaig plantejar que arribaria a conèixer algú. Però sí. Aquest fórum ha aportat moltísimes coses i ha fet que millori en coses com que cada cop escric millor (sí, de gran voldria ser una escriptora reconeguda) i sobretot he conseguit molts amics en els que ni tan sols hi podia somniar que algún dia aconsseguiria. Son molt bona gent, sí. Pero... no estic aquí per dir les coses bones, sino també les coses dolentes: Una debaixada important de les notes, abans treia nous i vuits i ara trec sisos i si arribo al set ja estic prou contenta, pero no. I altre cosa, m'he viciat massa al ordinador i el móbil. Només per estar al fórum i parlar amc els meus amics. Al principi parlavem per missatge privat i a mida que vam conseguir confiança ens vam intercambiar el móbil i parlen per WhatsApp. I tot això no vull. Ara sento que si no agafo el móvbil en tot moment em falta l'aire i si estic amb la meva familia o algú si no estic amb el móvil m'avorreixo molt. I estic aquí perque vull i posar fi a aquest vici. No vull tenir la necessitat d'estar parlant pel WhatsApp les 24 hores del día. Jo només vull ser com era abans: no tenir la necessitat d'emportar-me el móbil a totes parts. No vull tocar l'oridinador més per escriure i tocar el WhatsApp poca estona. Abans era tornar del cole i veure una mica la televisió i després fer els deures i estudiar fins que m'ho sapiguès tot. Ho he intentat pero em resulta impossible... Em replatejo molt que si em donessin l'opció de tirar marxa enrere nou mesos triaria no registrarme, pero només que ho penso m'entra pànic. Encara que m'agradaria si no hi tinguès constancia de que existís. Però ara que la tinc... Jo vull no dependre de tot això i vull conseguir-lo.
Com?
InterPersonal

Hola Lunn!!
Hauràs de fer una servir una cosa que es diu autocontrol. Tots en tenim d'autocontrol però a vegades no ho sabem perquè no l'hem fet servir mai. Mira, està molt bé tot el que m'expliques, lo del forum de literatura i tot això, però com tot està bé si el saps utilitzar amb mesura.
el primer que jo faria és explicar-los-hi a tots aquests amics teus nous el que et passa, ja veuràs com t'entendran de seguida i demanar-los si es possible limitar les converses de watsapp a una franja del dia. Ja sé que és complicat però si no poden fer-ho diga'ls que pel teu propi bé, sortiràs del grup i que si han de dir-te alguna cosa en concret podeu obrir per missatge particular.
Limitat les hores d'accés al grup a unes hores del dia, com a premi per haver fet la feina o haver estudiat. És a dir, només pots entrar al forum quan ho hagis fet tot, després podràs entrar-hi i passar-t'hi l'estona que vulguis.
Mica en mica, ves controlant la teva addicció i veuràs com tot anirà millor. Fins i tot pots dir-los-hi a els teus pares perquè t'ajudin a controlar-te. Ja veuràs com t'ajudaran!!
Una abraçada!
Marina Marull
www.interpersonal.cat