Una amistat perduda
A la meva colla d'abans, a la meva millor amiga i a mi ens insultaven(més a ella que a mi) i jo la defensava. Pero nomes eren dues que ens insultaven i eren unes falses. Fa uns mesos, vaig comsençar a nota que la meva millor amiga pasava de mi, jo no sabia res. Li vaig preguntar que si li passava algo i em va dir que si la tenia que insultar que li digues a la cara que jo era una falsa i que li havia dit més d'una persona que jo li deia de tot menys guapa. Jo em vaig quedar parada perque el que feia ella era passar de mi en comptes de parlar i intentar saber que era el que passava, i jo no havia fet res perque si era la meva millor amiga era per algo no? Jo estava destrosada no sabia que fer perque les meves "amiges" em deien que asses d'ella(el pitjor que vaig fer). Al cap d'un temps, em vaig enterar de que les persones que li havien dit que li deia de tot, eren les que m'havien dit que pases d'ella i a més les que la insultaven. Em vaig sorprendre molt, no m'ho esperava. L'estimava moltissim i no poder estar al seu costat encara em sap greu ara. Pero hi ha una frase que diu " Si estimes alguna cosa, deixa-la marxar lliure. Si no torna, mai et va estimar i si torna, estima-la per sempre", i aixi vaig fer deixar-la marxar. Ara ens sentem gairebe al costat a clase i mai se que fer si parlar i cagarla més del que esta tot o nose... Perque jp l'estimo i si que hi ha més gent al món i aixó pero com ella, ningú. En ella vaig passar molts dels millor moments de la meva vida. A vegades parlem, pero es com si hi hages una força al mig que ens separes... Algun consell per a superar-ho o arreglar-ho? Gràciies!
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Et felicito per tenir en compte el que diu aquesta frase!!! És un aprenentatge molt important "saber deixar anar", eprquè normalment ens aferrem molt a les coses i llavors no deixem que n'entrin de noves. No dubto de que sigui una eprsona molt especial per a tu i que heu passat moments genials juntes! De totes maneres, ha estat adequat deixar d'alimentar aquest conflicte i posar-hi una mica de distància entremig.
El que et suggeriria és que valoris si heu parlat de manera calmada del conflicte, eprquè hna passat masses coses. Si decideixes en pots parlar dient el com et sents: confusa, trista, impotent... i a partir de ocm et sents li expliques que et "dóna la sensació que hi ha hagut molts malentesos". Si utilitzes aquestes frases, serà més fàcil parlar snese que ella se senti atacada.
Si tot i així no vol parlar amb tu, manten la distància i a veure què diu el temps. A vegades es passen conflictes i fases desagradables en les relacions que fan que aprenguem coses molt necessàries.
Ànims! Eli AUlet www.interpersonal.cat