Problemes d'autoestima
Hola,
La meva consulta és bàsicament d'autoestima. La tinc, no baixa, més que baixa. Intento que la gent no ho noti perquè no sembli que sóc molt insegura però en realitat és tot el contrari. Sé que no ho hauria de fer, ho he vist en algun article de la web, però em comparo bastant amb altres noies des del punt de vista físic i no és que m'ajudi gaire a pujar-la. No m'agrado gaire i les coses que veig que tinc bé penso que no són tan bones ja que mai cap noi s'ha fixat en mi. El més bo és que en principi, per descripció "general" hauria de ser un "pivón", és a dir, una noia alta, morena, amb els ulls verds i gens grassa hauria de fer caure la gent de cul. Doncs en el meu cas no, és més, al contrari.
Estic super insegura sempre, sóc molt molt tímida i, per millorar-ho no mhe liat mai amb ningú (i això que tinc 16 anys...). En aquest tema em sento com un "bitxo raro". Totes les meves amigues han tingut mínim un lio i fins i tot nenes amb 14 anys ja han tingut alguna relació. En canvi jo ni li he agradat a ningú.
És normal que em senti així sempre? Hi ha alguna manera de solucionar-ho? No sé, a vegades penso que sóc super rara o algo...
Moltes graciess :*
InterPersonal

Hola Adolescent 255! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Clarament el que et passa és degut a aquesta comparació tan bèstia que fas!!! Comparar-se és molt negatiu, ja que sempre tendim a maximitzar les qualitats dels altres i a minimitzar les nostres!!! Sempre sortim perdent quan comparem! A més, és impossible, ser tots com clons i iguals!! Que aborrit! El físic és important cuidar-lo, però no és pel que les persones ens hagim i ens hagin de valorar. La clau està en que ensenyem el que tenim de bo: potser ets una persona divertida, simpàtica, generosa, que saps fer sentir a gust a les persones quan estan amb tu, etc...hi ha un munt de qualitats que tots tenim i és això el tresor que tenim!!! cadascú té la seva manera de relacionar-se segons el que ella té i el com és!!! i quan ens relacionem des de quan som és quan ens sentim que estem a gust!!! No ets cap "bitxo raro"!! lo raro és voler ser un clon i tenir un físic concret!!! Si et fixes en les teves qualitats i en què fas quan estàs bé amb els teus amics i amigues veuràs que el que ensenyes en aquelles situacions són les teves qualitats!! Busca-les i demana a gent què tens de positiu, ja ho saps!! escolta't i ho trobaràs!! Enavant!!!! Eli Aulet www.interpersonal.cat