Que em pasa?
Hola, des de ben petita que tinc la mania de ditar dibuixos etc... Una vegada vaig trencar la pantalla de l'ordenador per ditar massa la pantalla. Quan veig imatges que m'agraden les acomenço a ditar i em poso nerviosa que tinc? que em pasa'?
Gràcies
InterPersonal

Hola Jana,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
No ens expliques gaires detalls del què et passa, així que intentaré contestar-te tan bé com pugui.
Tots tenim manies o tics i a temporades surten més sovint i altres moments estan més "controlats". És possible que estiguis en alguna època una mica més estressant o que estiguis preocupada per alguna cosa? Els tics ens poden servir per alleugerir aquesta "càrregada" de la preocupació i de l'estrès.
Intenta que quan t'adonis que estàs ditant, paris, agafis aire i comptis fins a deu. En aquest moment repeteix-te mentalment: "estic tranquil·la". Inspira i expira les vegades que necessitis fins que vegis que va baixant aquest neguit. I si pots, canvia d'activitat. Ves a donar un vol per casa, a mirar la tele o a fer un puzzle... i al cap d'una estona continua el què havies deixat a mitges. Veuràs com ja no tindràs tantes ganes de ditar.
Una abraçada
www.consultajove.cat