TOC, transtorns.
Hola, he llegit articles sobre el TOC (transtorn obsessiu compulsiu) i sobre la fòbia social i m'hi identifico amb tots els símptomes. Estic força preocupada, crec que m'estic obsessionant molt i no se que he de fer. Hem fa cosa dir-ho als meus pares ja que em costa bastan expresar-me i explicar lo que sento. Vaig al psicoleg pero no em serveix de gaire, o de res. També he fet tests sobre el Toc i m'ha sortit que si que en tinc. Porto bastants anys deprimida i amb pensaments suicides, estic molt farta de tot. Que hauria de fer? Explicaro? Potser es una tonteria que li dono molta importancia? Es un transtorn greu? Tindria que preocupar-me? Siusplau necessito alguna resposta. Gràcies.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Abans que res avisar-te que els autodiagnòstics no són gaire recomanables i que sovint no s'acaben confirmant.
Si et preocupa el tema, que ja veig que sí, hauràs de parlar amb els teus pares i explicar-ho tant bé com puguis i entre tots buscar ajuda a algun especialista (que et pugui fer una valoració correcta).
A més, et diria que si vas al psicòleg ho aprofitessis i li expliquessis TOT (absolutament tot el que et passa pel cap, també això que creus que no et funciona). Pensa que els psicòlegs no fem màgia i no podem ajudar si la persona no ens indica exactament on necessita ajuda. Un cop detectem on s'ha d'intervenir, el psicòleg pot donar les eines necessàries per canviar-ho, però la persona ha de decidir utilitzar-les!! (el canvi està en un mateix, encara que utilitzi el suport d'altres persones).
Així que ara és hora de sincerar-te (tan amb els teus pares com amb el psicòleg) i començar a fer-hi alguna cosa!
Molts ànims!
www.consultajove.cat