Em sento malament! :(
Bueno les coses ja es van començar a complicar des de que jo en tenía 9 anys, els meus pares estaven malalts i no podíen estar al 100% per mi, amb això gràcies que tenía a la meva germana que a pesar de anar-hi a l'escola sempre estava amb mi, ja que la meva mare no hi era a casa perquè estava a l'hospital això quan jo en tenía pocs anyets.
Bueno...ho he estat passant molt malament ja que no m'agrado físicament i bueno, sempre he fet el possible per canviar el meu físic.Se m'han passat diverses coses pel cap i bueno...no sé ja fa temps que em noto extranya amb mi mateixa, ploro moltes nits i a vegades no ho puc soportar i també ho faig a classe.
Em sento inútil ja que les coses no em surten com dessitjo o m'agradaría; a día d'avui encara que hi tingui els meus 15 anys els pares segueixen lluitant amb les seves enfermetats i ma germana ha marxat de casa ja fa mesos,i això em mata més per dins. Estic feta pols, no sé que fer,tampoc tinc amigues en les que confiar, perquè amics molts però els que estaràn allà quan ho necessitis hi han de ben pocs.
Moltes vegades sento impotència,ràbia,tinc ganes de estampar-ho tot i de donar-me per vençuda,ja fa anys que he perdut l'il·lusió per tot, i...diguem que els resultats a l'insti han baixat bastant i això dóna pas a que jo em senti pitjor i encara més inútil. Estic desesperada ja no sé que fer...siusplau ajudeu-me...
Mersi
InterPersonal

Hola Xènia!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per utilitzar el consultori.
Pel què m'expliques sembla que tot se t'hagi fet un món, oi? Una meva companya sempre diu el mateix: a vegades posem tots els problemes dins una mateixa habitació, està súper desordenada i no sabem ni com començar per endreçar-la. El millor, en comptes de mirar-ho tot en global és anar fent petites coses, per exemple començar a fer el llit (és fàcil, no?) I amb el llit fet ja no es veu l'habitació tan desordenada... llavors pots començar a separar la roba bruta de la neta i anar fent coses a poc a poc.
Doncs amb els problemes de la nostra vida hem de fer igual. Veig que la teva germana ha marxat de casa i aquesta separació et pot haver afectat. Intenta trucar-la de tant en tant, enviar-li whatsapps i trobar la manera de mantenir aquest contacte tant especial que teníeu com a germanes. Segur que ella també et troba a faltar!
Pel què fa als amics, segur que n'hi ha més dels que em dius! També t'he de dir que la gent no tenim telepatia i a vegades no podem endevinar si l'altra persona ens necessita o no, així que t'animo a sincerar-te amb algunes amigues i els demanis que estiguin una mica per tu. Ja veuràs com et respondran!
Anem a la imatge física... deus haver escoltat mil vegades que ens hem d'estimar tal com són, oi? Doncs aquesta és la veritat! Jo sempre dic que el nostre cos és l'únic que tenim, així que tenim dues opcions: o odiar-lo o acceptar-lo. Està molt bé que vulguis millorar alguna cosa, però sempre per fer salut. Sempre per estar millor i no per agradar als altres.
Finalment, no sé com estarà la relació amb els teus pares, però procura passar estones amb ells. Intenta fer coses per estar junts i passar-vos-ho bé tots plegats.
Es tracta de fer petits passets per estar una mica millor cada dia. No és fàcil el què et demano, però aquest esforç valdrà la pena, ja ho veuràs. Si fas coses que t'agraden, tens la teva germana al costat, rius amb els teus amics, no et critiques constantment pel teu cos i passes estones amb els teus pares, veuràs com poc a poc aniràs recuperant aquesta il·lusió!
Si algun moment tens ràbia o impotència, és normal! No vulguis amagar-la: diga't a tu mateixa: "ara estic enrabiada, però d'aquí una estona o demà estaré millor". Ser sincers amb nosaltres mateixos sobre el què sentim ens ajuda molt!
Una abraçada i molta força!!
www.consultajove.cat