Fer-me insensible, ajuda
Hola!
Bueno, basicament necesito ajuda per saber com carai puc fer-me menys sensible a tot. Soc una noia molt alegre normalment pero a la minima que sento que algu pot enfadarse amb mi em senta molt malament i haig de fer cualsevol cosa per que aquella persona no s'enfadi, perque sino ho passo fatal. Vull ser una miqueta més insensible a tot això, perque estic farta de ser sempre la noia burra que pateix per cualsevol xorrada. Fins i tot hi ha moments en els que la gent simplement no te un bon dia o esta cabrejat amb algú altre i jo ja començo a pensar que es culpa meva i que estan malament amb mi i em començo a menjar el tarro i a intentar que l'altra persona m'asseguri que no esta enfadat/ada amb mi. Cansa molt ser la unica que sempre es preocupa per tot.. i després el pitjor es que me la claven alguns cops per darrere i jo m'enfado dos minuts i torno a estar normal. Ajuda siusplau.
Una noia farta de ser bona amb tots.
InterPersonal

Hola Clàudia. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Penso que ja hi tens molt de guanyat perquè veig que te n'adones del què et passa i saps identificar les situacions en les que et passa. Més que "insensible" es tracta de ser més "impermeable" potser, en el sentit que et sàpigues protegir més de la "pluja" i protegir-te de determinades coses. I també de seguretat personal. Clàudia, tu mateixa ho dius, les persones tenim mal dies i això no és culpa de qui tenim al davant (potser no hem dormit prou bé, potser no ens trobem bé...). Per tant, deixa de pensar que tu ets la culpable de tot el què passa al teu voltant. Per altra banda, les persones de vegades també ens discutim, ens confrontem o ens barallem, i això és relativament normal (sense arribar a uns límits, eh) perquè som diferents, tenim diferents maneres de veure les coses, etc. I això també ho has de saber i tolerar. El fet que algú s'enfadi amb tu, o no li caiguis bé (és impossible caure bé a tothom!) són coses ben normals i habituals. Per tant, deixa de preocupar-te en excés per l'opinió o les necessitats dels altres i pensa i actua en favor de les teves. Ah! i una cosa: tu també tens dret a enfadar-te.
Gràcies per la teva confiança. Una abraçada!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat